moragheb moragheb .

moragheb

آيت‌الله رئيسي در شوراي‌عالي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت:

يكي از راهكارهاي مهم صيانت از جوانان كشورمان توجه به فرهنگ ايثار و شهادت است/ در زمينه ترويج فرهنگ دفاع مقدس هنوز با نقطه ايده‌آل فاصله زيادي داريم/ دشمنان در توطئه اخير به قصد انزواي كشور وارد ميدان شدند اما شكست خوردند

رئيس جمهور هدف دشمن از طراحي توطئه جديد را بازداشتن كشور از پيشرفت دانست و اظهار داشت: زماني كه جمهوري اسلامي در حال پشت سر گذاشتن مشكلات اقتصادي و فعال شدن براي حضور بيشتر در منطقه و جهان بود، دشمنان به قصد انزواي كشور وارد ميدان شدند اما در اين توطئه هم شكست خوردند.

مقالات بيشتر:انتخاب خانه سالمندان

آيت الله دكتر سيد ابراهيم رئيسي پيش از ظهر امروز يكشنبه در چهارمين جلسه شوراي‌عالي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت، توجه به فرهنگ ايثار و شهادت و تفكر بسيجي را نياز ضروري جامعه برشمرد و گفت: اگر در گسترش فرهنگ ايثار و شهادت كوتاهي شود، تفكر و باورهاي ديگر جايگزين آن مي‌شود. يكي از راهكارهاي مهم صيانت از جوانان كشورمان توجه به اين فرهنگ است.

رئيس جمهور با تأكيد بر اجراي دقيق و كامل قوانين مرتبط با خانواده شهدا و ايثارگران در تمامي دستگاه‌هاي اجرايي، اظهار داشت: مشكلات احتمالي در اجراي قانون نبايد مانع از اجراي آن باشد بلكه بايد با رفع موانع موجود، قانون اجرا و از هدر رفت زحمات جلوگيري ‌شود.

دكتر رئيسي با اشاره به برخي ابتكارات انجام شده در موضوع دفاع مقدس مثل راه اندازي كاروان‌هاي راهيان نور يا اقدام رسانه ملي در بازخواني وصيت شهدا اظهار داشت :در زمينه ترويج فرهنگ دفاع مقدس هنوز با نقطه ايده‌آل فاصله زيادي داريم.

آيت الله رئيسي در بخش ديگري از سخنانش به جنجال رسانه اي غرب عليه كشورمان اشاره كرد و درباره معيارهاي دوگانه آنها گفت: با اينكه در ايران موضوع جان باختن خانم اميني بطور كامل و دقيق در حال پيگيري است و تمام مسئولان بر آن تاكيد كرده اند اما دشمن در حالي با تدارك اقدامات گسترده رسانه‌اي در تلاش براي انحراف افكار عمومي است كه جمعي از دختران افغانستاني به دست گروه‌هاي تروريستي مورد حمايت آمريكا در يك آموزشگاه به خاك و خون كشيده مي‌شوند و واكنشي از طرف اين مدعيان ديده نمي‌شود! آيا در چنين شرايطي ادعاي پيگيري حقوق بشر و حقوق زن از طرف غربي‌ها قابل پذيرش است؟

رئيس جمهور هدف دشمن از طراحي توطئه جديد را بازداشتن كشور از پيشرفت دانست و گفت: زماني كه جمهوري اسلامي در حال پشت سر گذاشتن مشكلات اقتصادي و فعال شدن براي حضور بيشتر در منطقه و جهان بود، دشمنان به قصد انزواي كشور وارد ميدان شدند اما در اين توطئه هم شكست خوردند.

پيش از سخنان رئيس جمهور دكتر سيداميرحسين قاضي‌زاده‌هاشمي رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران و دبير شوراي عالي ترويج و توسعه فرهنگ ايثار و شهادت، تهيه و تصويب راهبردها و سياست‌هاي شوراي عالي ترويج، تدوين شاخص‌ها و ارزيابي عملكرد دستگاه‌هاي اجرايي در حوزه ترويج فرهنگ ايثار و شهادت، تدوين سند جامع ملي گلزارهاي شهدا، يادمان‌هاي شهداي گمنام و مراكز فرهنگي وابسته، تدوين و تصويب نظام‌نامه مهندسي فرهنگ ايثار و شهادت، طرح ايجاد سامانه جامع هوشمند ثبت خدمات فرهنگي ارائه شده به ايثارگران و تصويب دسترسي مخاطبين به منابع و مستندات حوزه فرهنگ ايثار و شهادت را از اقدامات و تلاش‌هاي اين شورا دانست.

مقالات ديگر:مركز درمان افسردگي آرياشهر


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۲:۵۱ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :