moragheb moragheb .

moragheb

آمريكا، روسيه را از سفر بايدن مطلع كرده بود

كاخ سفيد اعلام كرد واشنگتن براي اطمينان از عدم درگيري، مسكو را اندكي قبل از سفر رئيس‌جمهور آمريكا به اوكراين مطلع كرده بود.

به گزارش تابناك به نقل از فارس، كاخ سفيد بدون اشاره به جزئيات اعلام كرد ارتباطات اوليه با روس‌ها اندكي قبل از سفر بايدن به كي‌يف براي اطمينان از عدم درگيري و در تلاش براي جلوگيري از هر گونه محاسبات اشتباه كه مي‌تواند دو كشور مجهز به سلاح هسته‌اي (آمريكا و روسيه) را به درگيري مستقيم بكشاند، انجام شد.

مقالات بيشتر:همراه بيمار در بيمارستان

رئيس‌جمهور آمريكا كه امروز در سفري از پيش اعلام نشده و امنيتي وارد كي‌يف شده بود، پس از حدود پنج ساعت حضور در اين شهر و ديدار با همتاي اوكرايني، پايتخت اوكراين را به مقصد لهستان ترك كرد.

پيش‌تر، شبكه سي‌ان‌ان گزارش داد سفر دوشنبه بايدن به كي‌يف مخفيانه انجام شد كه بازتابي از نگراني‌هاي امنيتي شديد هنگام سفر به يك منطقه جنگي فعال است.

طبق اين گزارش، اير فورس وان (هواپيماي مخصوص رئيس‌جمهور آمريكا) پايگاه مشترك اندروز را در تاريكي ساعت ۴:۱۵ بامداد يكشنبه (به وقت محلي) ترك كرد و به خبرنگاران حاضر در هواپيما اجازه داده نشد كه وسايل خود را همراهشان بياورند.

در برنامه عمومي بايدن هم اين سفر اعلام نشد و مقامات كاخ سفيد هفته گذشته بارها اعلام كردند سفر به اوكراين در دستوركار نيست.

به گزارش شبكه آمريكايي، شنبه عصر قبل از خروج بايدن، او با همسرش در واشنگتن براي صرف شام بيرون رفت و ديگر تا دوشنبه صبح و زمان رسيدن به كي‌يف در انظار عمومي ديده نشد.

طبق اين گزارش، بايدن را در اين سفر گروه نسبتاً كوچكي از مقامات دولتش همراهي كردند از جمله جيك ساليوان مشاور امنيت ملي كاخ سفيد، جن اومالي ديلون معاون رئيس دفتر بايدن و آني توماسيني دستيار شخصي‌اش.

مقالات ديگر:مشاوره و روانشناس خانواده


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۱:۲۴ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :