moragheb moragheb .

moragheb

هر ايراني به دو دوز واكسن كرونا نياز دارد/اولويت تزريق با گروه‌هاي حساس

عضو كميته علمي ستاد مبارزه با كرونا با اشاره به علائم جديد بيماري كرونا گفت: هر ايراني به دو دوز واكسن نياز دارد اما قرار نيست همه مردم از آن استفاده كنند، گروه‌هاي حساس مثل افراد مسن، بيماران قلبي، بيماران ريوي مزمن، كادر درمان و پرسنل خانه‌هاي سالمندان در اولويت تزريق هستند.

مسعود مرداني، در گفت‌وگو با خبرنگار ايمنا، اظهار كرد: بازگشايي‌ها با افزايش تردد داخل شهري همراه بوده به ويژه در كلانشهرها به نحو چشمگيري رفت‌وآمدها بيشتر شده است و اين مي‌تواند خطر انتقال ويروس را افزايش دهد، به نظر مي‌رسيد در مورد بازگشايي‌ها بايد مقداري محتاطانه رفتار مي‌كرديم، چرا كه با اين اوضاع شاهد افزايش موارد ابتلا در كشور خواهيم بود.

وي در مورد تاريخ احتمالي انتشار واكسن ايراني كرونا، افزود: در كميته واكسن ستاد مقابله با كرونا حضور ندارم اما طبق آخرين اخباري كه از آن مطلع هستم، گروه‌هاي ايراني توليد واكسن در اين زمينه تلاش مي‌كنند و در خصوص نمونه‌هاي خارجي مقدمات خريد و وارد كردن آن از سوي وزارت بهداشت فراهم شده اگرچه محدوديت‌هاي مالي امكان خريد را سخت كرده است.

عضو كميته علمي ستاد مبارزه با كرونا با اشاره به اولويت استفاده گروه‌هاي حساس از واكسن كرونا تصريح كرد: هر ايراني به دو دوز واكسن نياز دارد اما قرار نيست تمام مردم از آن استفاده كنند، بايد سعي كنيم در اين خصوص اولويت بندي داشته باشيم كه قطعاً گروه‌هاي حساس مثل افراد مسن، بيماران قلبي عروقي، بيماران ريوي مزمن، كادر درمان كشور و پرسنل مرتبط با خانه‌هاي سالمندان در اولويت تزريق واكسن هستند، بقيه نيز به نوبت بايد از واكسن در دسترس استفاده كنند اما اولويت اوليه استفاده از واكسن بايد براي افراد در معرض خطر باشد.

وي در خصوص پيشنهاد كميته علمي ستاد مقابله با كرونا به رئيس جمهور، گفت: در جلسه ستاد كرونا نيز به رئيس جمهور پيشنهاد داديم مثل همه كشورهاي دنيا اقدامات اوليه براي ورود واكسن مورد نياز مردم را انجام دهند كه قطعاً اين خواسته منطقي بوده است.

مرداني گفت: از مردم درخواست دارم تا رسيدن روش درمان و واكسن مناسب پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت كرده و به اين بيماري خطرناك بي‌توجه نشوند چرا كه هر لحظه امكان طغيان آن وجود دارد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان در فرجام


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۵۷:۲۹ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :