moragheb moragheb .

moragheb

احتمال گشايش‌هاي ارزي بين ايران و چين

رئيسي با هيات همراه سه شنبه هفته جاري (۲۵ بهمن ماه) به دعوت شي جين پينگ رئيس جمهور چين به پكن مي‌رود تا در اين سفر سه روزه، مراسم‌هايي از جمله امضاء اسناد همكاري، نشست مشترك تجار و فعالان اقتصادي، ديدار با ايرانيان مقيم چين و... با حضور رئيس دولت سيزدهم برگزار شود. در اين سفر محمدرضا فرزين رئيس كل بانك مركزي، رئيس جمهور را همراهي خواهد كرد تا بتواند ضمن گسترش همكاري‌هاي بانكي زمينه براي گشايش‌هاي ارزي را فراهم كند.

در سفر پيش‌روي رئيس جمهور به چين، رئيس كل بانك مركزي با هدف تقويت همكاري‌هاي دو كشور در حوزه بانكي و مذاكرات در راستاي گشايش‌هاي ارزي، او را همراهي خواهد كرد.

به گزارش ايسنا، سيد ابراهيم رئيسي با هيات همراه سه شنبه هفته جاري (۲۵ بهمن ماه) به دعوت شي جين پينگ رئيس جمهور چين به پكن مي‌رود تا در اين سفر سه روزه، مراسم‌هايي از جمله امضاء اسناد همكاري، نشست مشترك تجار و فعالان اقتصادي، ديدار با ايرانيان مقيم چين و... با حضور رئيس دولت سيزدهم برگزار شود.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان يوسف آباد

در اين سفر محمدرضا فرزين رئيس كل بانك مركزي، رئيس جمهور را همراهي خواهد كرد تا بتواند ضمن گسترش همكاري‌هاي بانكي زمينه براي گشايش‌هاي ارزي را فراهم كند.

فرزين از ابتداي ورود به بانك مركزي ارتقاي ديپلماسي اقتصادي به ويژه در حوزه بانكي را در دستور كار قرار داده و پيش از اين نيز از مذاكرات با كشور‌هاي از جمله قطر، امارات، چين و عراق در قالب ديپلماسي پولي و بانكي خبر داده بود.

وي در اين باره اعلام كرد كه نتيجه اين مذاكرات آزاد شدن بخش زيادي از منابع ارزي مسدود شده است كه در حال حاضر در سامانه نيما از آن استفاده مي‌كنيم و در همين راستا به عمان هم سفر مي‌كنم.

رئيس كل بانك مركزي البته در راستاي افزايش تبادلات و همكاري‌هاي پولي و بانكي ايران با كشور‌هاي حاشيه خليج فارس، به امارات و قطر سفر كرده بود. با روسيه نيز در تهران تفاهم نامه همكاري پولي و بانكي را به امضاء رساند كه نتيجه آن راه‌اندازي كانال مالي بين بانك‌هاي ايران و روسيه و ۱۳ كشور كه در روسيه شعب بانكي فعال دارند.

مقالات ديگر:كلينيك ترك اعتياد شهرك غرب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۷:۰۷ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :