moragheb moragheb .

moragheb

هر ايراني به دو دوز واكسن كرونا نياز دارد/اولويت تزريق با گروه‌هاي حساس

عضو كميته علمي ستاد مبارزه با كرونا با اشاره به علائم جديد بيماري كرونا گفت: هر ايراني به دو دوز واكسن نياز دارد اما قرار نيست همه مردم از آن استفاده كنند، گروه‌هاي حساس مثل افراد مسن، بيماران قلبي، بيماران ريوي مزمن، كادر درمان و پرسنل خانه‌هاي سالمندان در اولويت تزريق هستند.

مسعود مرداني، در گفت‌وگو با خبرنگار ايمنا، اظهار كرد: بازگشايي‌ها با افزايش تردد داخل شهري همراه بوده به ويژه در كلانشهرها به نحو چشمگيري رفت‌وآمدها بيشتر شده است و اين مي‌تواند خطر انتقال ويروس را افزايش دهد، به نظر مي‌رسيد در مورد بازگشايي‌ها بايد مقداري محتاطانه رفتار مي‌كرديم، چرا كه با اين اوضاع شاهد افزايش موارد ابتلا در كشور خواهيم بود.

وي در مورد تاريخ احتمالي انتشار واكسن ايراني كرونا، افزود: در كميته واكسن ستاد مقابله با كرونا حضور ندارم اما طبق آخرين اخباري كه از آن مطلع هستم، گروه‌هاي ايراني توليد واكسن در اين زمينه تلاش مي‌كنند و در خصوص نمونه‌هاي خارجي مقدمات خريد و وارد كردن آن از سوي وزارت بهداشت فراهم شده اگرچه محدوديت‌هاي مالي امكان خريد را سخت كرده است.

عضو كميته علمي ستاد مبارزه با كرونا با اشاره به اولويت استفاده گروه‌هاي حساس از واكسن كرونا تصريح كرد: هر ايراني به دو دوز واكسن نياز دارد اما قرار نيست تمام مردم از آن استفاده كنند، بايد سعي كنيم در اين خصوص اولويت بندي داشته باشيم كه قطعاً گروه‌هاي حساس مثل افراد مسن، بيماران قلبي عروقي، بيماران ريوي مزمن، كادر درمان كشور و پرسنل مرتبط با خانه‌هاي سالمندان در اولويت تزريق واكسن هستند، بقيه نيز به نوبت بايد از واكسن در دسترس استفاده كنند اما اولويت اوليه استفاده از واكسن بايد براي افراد در معرض خطر باشد.

وي در خصوص پيشنهاد كميته علمي ستاد مقابله با كرونا به رئيس جمهور، گفت: در جلسه ستاد كرونا نيز به رئيس جمهور پيشنهاد داديم مثل همه كشورهاي دنيا اقدامات اوليه براي ورود واكسن مورد نياز مردم را انجام دهند كه قطعاً اين خواسته منطقي بوده است.

مرداني گفت: از مردم درخواست دارم تا رسيدن روش درمان و واكسن مناسب پروتكل‌هاي بهداشتي را رعايت كرده و به اين بيماري خطرناك بي‌توجه نشوند چرا كه هر لحظه امكان طغيان آن وجود دارد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان در فرجام


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۵۷:۲۹ توسط:moragheb موضوع:

۱۷۰ مددجوي آسايشگاه معلولان و سالمندان گيلان بي سرپرستند

سيد علي حسيني روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اكنون ۴۴۰ مددجو شامل سالمندان، معلولان جسمي و حركتي، ذهني و ضايعه نخاعي در آسايشگاه معلولان و سالمندان استان گيلان نگهداري مي شوند.

وي با قدرداني از كمك هاي مردمي براي آسايشگاه معلولان و سالمندان گيلان افزود: در آستانه فرارسيدن شب يلدا پويش مردمي كمك به شادي مددجويان در شب يلدا راه اندازي شده است.

مديرعامل آسايشگاه معلولان و سالمندان استان گيلان - رشت خاطر نشان كرد: اين پويش مردمي شامل تهيه بسته هايي از جمله شيريني، پشمك، ميوه و تخمه است كه علاقمندان مي توانند براي كمك از طريق شماره كارت ۵۰۴۱۷۲۷۰۷۰۷۰۷۰۶۰ اقدام كنند.

وي بيان داشت: علاقمندان براي نصب صندوق صدقات آسايشگاه معلولان و سالمندان گيلان، رشت "خيريه" در محل كار و زندگي خود مي توانند با شماره  ۳۳۵۵۴۶۴۸ تماس بگيرند.

نيمي از جمعيت آسايشگاه معلولان و سالمندان گيلان – رشت متكي به تخت بوده و هيچ نوع حركتي ندارند.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان در تهرانپارس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۱۹:۰۸ توسط:moragheb موضوع:

بيماري سوءظن سالمندان درمان تركيبي دارد

يك متخصص پزشكي سالمندان، گفت: درمان بيماري سوءظن سالمندان تا حدودي سخت است، با مصرف دارو مي‌توان روند درمان را كنترل كرد و دو ماه كه از مصرف داروها طي شد خود فرد مبتلا وقتي نگاه جديدي به محيط اطراف پيدا كرد، حسرت روزهايي را مي‌خورد كه با بدبيني و بدگماني طي كرده است.

سيدرضا اسحاقي در گفت‌وگو با خبرنگار ايمنا در خصوص عارضه سوءظن و بدگماني در دوره سالمندي، اظهار كرد: علامت‌هاي سوءظن به صورت تدريجي شروع مي‌شود و به تدريج در طول ماه‌ها و سال‌ها شخص نسبت به اطرافيان، عملكرد، گفتار و وعده‌هاي آنها بدبين و نگران مي‌شود و بسيار محتاط رفتار كرده و پذيرش اطرافيان براي او سخت مي‌شود.

وي با بيان اينكه اين عارضه در ابتداي امر چندان واضح نيست، افزود: به مرور زمان اطرافيان متوجه اين عارضه فرد مسن مي‌شوند و در اثر بروز اين بيماري فرد سالمند تا اندازه‌اي نگاه‌هاي منفي نسبت به اطرافيان و به خصوص افراد نزديك‌تر پيدا مي‌كند و به مرور اين دايره نگاه‌هاي منفي و بدگماني وسيع‌تر و شامل همسايه‌ها، دوستان و افراد غريبه هم مي‌شود.

اين متخصص پزشكي سالمندان، تصريح كرد: در تجربه‌هاي باليني، اشخاص سالمندي كه دچار اين بيماري هستند و به مراكز مربوطه براي درمان مراجعه نكرده‌اند متأسفانه از اين عارضه رنج مي‌برند. هم مردان و هم زنان به نوعي درگير اين بيماري مي‌شوند و خودشان از بروز اين بيماري آگاهي ندارند و اين اتفاق يكي از بزرگ‌ترين چالش‌ها در زمينه تشخيص و درمان اين بيماري است.

اسحاقي خاطرنشان كرد: هم مردان و هم زنان درگير اين سوءظن و بدگماني‌ها هستند و در دو دهه اخير با آمدن فضاي مجازي و شبكه‌هاي ماهواره‌اي ميزان شيوع آن به مراتب بيش از گذشته شده است و در واقع مي‌توان بخشي از اين مورد را به اين مسئله هم نسبت داد. از سوي ديگر بروز اين بيماري جنبه ژنتيكي ظريفي نيز دارد. اگر در خانواده‌اي از قديم در بين اقوام فردي اين نوع رفتارها را داشته بايد مشكوك بود كه شايد رگ ژنتيكي باريكي از او به فرد مبتلا به اين بيماري به ارث رسيده كه مي‌تواند در رفتار و واكنش‌هاي او اثرگذار باشد.

وي بيان كرد: بايد بدانيم اگر در طول زمان به بيماري سوءظن و بدگماني بي‌توجهي شده و تشخيص به‌هنگام داده نشود و براي درمان فرد مبتلا اقدام نشود بيمار وضعيت نامناسب‌تري را با به تأخير انداختن روند درمان تجربه مي‌كند.

معمولاً افراد مسن زير بار اين واقعيت نمي‌روند

اين فلوشيپ سالمندي معتقد است: هر زماني شخص مسن نسبت به خود و اطرافيان به دليل اين بيماري شك كرد بايد سريع براي درمان اقدام كند. اما يكي از بزرگترين موانع اين است كه شخص درگير اين مسئله زير بار واقعيت نمي‌رود و در حقيقت خود را فردي سالم، عقل كل، باهوش و بالاتر از ديگران مي‌داند.

وي ادامه داد: اين گروه از اشخاص بروز اين بيماري در وجودشان را اصلاً نمي‌پذيرند و شايد ماه‌ها و سال‌ها طول مي‌كشد تا اين پديده و پروسه انكار را طي كنند و در نتيجه اتفاقات ناگواري طي اين مدت مي‌افتد كه باعث آزار و اذيت اطرافيان فرد بيمار مي‌شود.

اسحاقي تاكيد كرد: درمان اين بيماري نيز تا حدودي سخت است و مانند يك سردرد و دندان درد نيست كه با مصرف يك آنتي‌بيوتيك درد را ساكت كنيم. پروسه درمان طولاني و زمان بر بوده و ممكن است چند ماه و چند سال باشد. اين بيماري درمان تركيبي دارد، در حقيقت از دو زاويه مشاوره، دارو و تركيب همكاري خود فرد و اطرافيان است و درمان بايد به صورت زوجي و خانوادگي باشد، از سوي ديگر اين درمان تركيبي وقت و هزينه زيادي مي‌برد در نتيجه افراد كم صبر و كم حوصله ممكن است كه از پروسه درمان زود خارج شوند.

وي بيان كرد: فراواني اين بيماري بالا رفته، اما قابل درمان است. با مصرف دارو مي‌توان روند درمان را كنترل كرد و دو ماه كه از مصرف داروها طي شد خود فرد مبتلا وقتي كه حس و نگاه جديدي به محيط اطراف پيدا كرد، حسرت روزهايي را مي‌خورد كه با اين عارضه و با حال بدبيني و بدگماني طي كرده است.

اين متخصص پزشكي سالمندان، اظهار كرد: بايد خود فرد و اطرافيان نسبت به درمان اقدام كرده و به مراكز مشاوره و درماني مراجعه كنند. اين موضوع را بپذيرند كه پروسه درمان بيماري سوءظن و بدگماني طولاني و هزينه‌بر است و بعد از طي شدن دو يا چند ماه شخص به مرور از فاز اين بيماري خارج مي‌شود.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در وحيديه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۵:۱۱ توسط:moragheb موضوع:

تكريم سالمندان آسايشگاه خيريه صادقيه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از اصفهان، خادمياران رضوي كانون نورالائمه در سالروز ولادت يازدهمين خورشيد آسمان ولايت و امامت، با هدف ترويج  احترام و بزرگداشت مقام سالخوردگان در جامعه و در شرايط كنوني شيوع ويروس كرونا كه شاهد مشكلات بسياري هستيم، به ديدار سالمندان آسايشگاه خيريه صادقيه رفتند.

كانون خادمياران نورالائمه با مشاركت خيرين و مسئولين محلي، 500 پرس غذاي متبرك امام رضا(ع)  را طبخ و در  بين سالمندان اين آسايشگاه توزيع كردند.

گفتني است در اين مراسم كه با همخواني گروه سرود طه همراه بود  ضمن تقدير از زحمات  و آرزوي توفيق و سلامتي براي مديران و پرسنل آسايشگاه، براي روح بنيان گزار  موسسه مرحوم «كريم پوستي» و همسرش از خداوند متعال  طلب  مغفرت نمودند.

سراي سالمندان صادقيه اصفهان، دومين و بزرگترين موسسه خيريه نگهداري سالمند در ايران پس از خيريه سالمندان كهريزك تهران محسوب مي شود،  اين موسسه در سال ۱۳۵۴ با مساحتي بالغ بر۴۰ هزارمتر و در چهار طبقه شامل يك بخش مردان و دو بخش زنان به همت گروهي از خيرين، با هدف حمايت و نگهداري از سالمندان بنا شد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان مجيديه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۳:۲۶ توسط:moragheb موضوع:

ليست خانه سالمندان استان خوزستان

ليست خانه سالمندان استان خوزستان

سالمند شما اين روزها نياز به همصحبت دارد. چقدر در طول روز مي‌توانيد به او توجه كنيد و به نيازهايش رسيدگي كنيد؟ اگر امكان پرستار داشتن براي سالمند خود را هم نداشته باشيد، سالمند كم كم ديگر روحيه قبلي خود را ندارد. با افزايش سن نياز سالمند به دارو بيشتر مي‌شود و لازم است تمامي داروها طبق دستور پزشك در ساعت مشخص مصرف شود تا تاثير خود را نشان دهد. حتما تا به حال برايتان زياد پيش آمده كه ساعت يادآوري داروي سالمند را هم فراموش كرده باشيد. اما در خانه سالمندان اين خبرها نيست. حضور مراقبين و پرستاران باعث مي‌شود نياز دارويي سالمند به صورت منظم‌تري برطرف شود. اگر در خوزستان و شهرستان هاي آن ساكن هستيد، ما ليستي از خانه سالمندان استان خوزستان را آماده كرده‌ايم.

 

خانه سالمندان استان خوزستان ، اهواز

مركز نگهداري سالمندان طلوع همدلي اهواز

آدرس: اهواز، بوستان، خيابان فيروزه، پلاك ۱۳

 

مركز نگهداري سالمندان مهرجويان

آدرس: اهواز، كوي سعدي، خيابان ناهيد غربي، بين شمس و غزالي

 

مركز نگهداري سالمندان هستي

آدرس: اهواز، اتوبان قدس، خيابان اول، منازل سپاه

 

مركز نگهداري سالمندان نويد مهر

آدرس: اهواز، خيابان آزادگان، خيابان ۴۰ متري، بين ديده بان و شريف زاده، مجتمع شمخاني، واحد ۱۰

 

مركز نگهداري سالمندان طلوع زندگي

آدرس: اهواز، اسلام آباد شرقي، خيابان قطب الدين، بزرگراه آيت الله بهبهاني

 

مركز نگهداري سالمندان صالحين

اين مركز داراي ۲ شعبه خيريه در اهواز و دزفول است. شعبه اهواز ويژه نگهداري از سالمندان و شعبه دزفول ويژه نگهداري از دختران معلول بالاي ۱۴ سال است.

 

شرايط پذيرش سالمند شما در اين خانه سالمندان استان خوزستان:

 

براي پذيرش سالمند در اين مركز لازم است به سازمان بهزيستي مراجعه كرده و براي سالمندتان، پرونده تشكيل دهيد.

سن سالمند شما بايد بيشتر از ۶۰ سال باشد.

سالمند نبايد مبتلا به بيماري هاي واگيردار يا بيماري هاي رواني باشد.

بخش‌ها و پرسنل خانه سالمندان صالحين:

 

پزشك

پرستار

بهيار

كارشناس تغذيه

حراست

آشپزخانه

رختشويخانه

فيزيوتراپ

مربي ورزش

آدرس: اهواز، بلوار گلستان، كوي ۲۲ بهمن، خيابان شهيد بهشتي، انتهاي خيابان، روبروي كارخانه موتوري شهرداري ناحيه

 

شماره تماس: ۳۳۳۹۴۱۹۱، ۳۳۳۲۹۷۹۳

 

خانه سالمندان استان خوزستان ، بهبهان

مركز نگهداري سالمندان آلياسين

آدرس: بهبهان، فلكه محسني، روبروي بيمارستان مهرگان

 

مركز نگهداري سالمندان مهر پويان

آدرس: بهبهان، فلكه هلال احمر، روبروي دبيرستان نور

 

خانه سالمندان استان خوزستان ، خرمشهر

مركز نگهداري سالمندان صادقين

آدرس: خرمشهر، خيابان ۴۰ متري، جنب مبل آناهيتا، روبروي پارك حجاب

 

خانه سالمندان در دزفول

مركز نگهداري سالمندان معصوم

آدرس: دزفول، خيابان شهيد بهشتي، نبش خيابان فجر، پلاك ۵۱

 

خانه سالمندان استان خوزستان ، انديمشك

مركز نگهداري سالمندان فضيلت

آدرس: انديمشك، خيابان اسحاق روشني، ۲۰ متري ارشاد، بين خيابان شهيد صادقي و شهيد كلانتري

 

ويزيت در منزل سالمندان بامداد

آدرس: نادري، خيابان سعدي، مجتمع نور، طبقه ۳

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۶:۴۰ توسط:moragheb موضوع:

مشاركت شهرداري كهريزك براي خدمت رساني به مركز اسايشگاه خيريه كهريزك

مشاركت شهرداري كهريزك براي خدمت رساني به مركز اسايشگاه خيريه كهريزك

به گزارش روابط عمومي شهرداري كهريزك؛ علي يحيي پور؛ شهردار كهريزك همجواريرشهر كهريزك با بزرگترين اسايشگاه خيريه نگهداري از سالمندان در خاورميانه را يكي از فرصت هاي ارزشمند توسعه شهر كهريزك عنوان كرد و گفت: البته ناگفته نماند استقرار اين مركز در محدوده شهر كهريزك ميزان خدمت رساني مديريت شهري را در حوزه حمل و نقل و ترافيك، عمران، فضاي سبز و حتي حوزه سلامت و اجتماعي سنگين تر مي كند اما باتوجه به هدف ارزشمند متوليان اين مجموعه خيريه، شهرداري كهريزك نيز در راستاي رسالت اجتماعي خود اين همسايگي را ارج نهاده و همواره مشاركت و خدمت رساني به مددجويان را در دستور كار خود داشته است.

شهردار كهريزك در حين بازديد از نقاط مختلف آسايشگاه از مطالبات اعضاي هيئت مديره در خصوص خدمت رساني به مددجويان و مددكاران مطلع شد و اظهار داشت:

يكي از شاخص ترين موضوعات مشترك آسايشگاه كهريزك و شهرداري، تسريع و ارائه تخفيف عوارض در صدور مجوزهاي ساخت و ساز است كه باتوجه به نياز توسعه فضاهاي نگهداري و اداري آسايشگاه، صدور مجوز و ارائه گواهي پايان كار ساختمان هاي قديمي از سوي شهرداري، خدمات رساني در حوزه ترافيك و فضاي سبز و ... ، شاخص ترين مطالبات اعضاي هيئت مديره از مديريت شهرداري كهريزك به شمار مي رود از اين رو مقرر شد يكي از كاركنان شهرداري به عنوان نماينده شهرداري به هيئت مديره آسايشگاه معرفي شود تا تمامي موضوعات مشترك از طريق نماينده مربوطه به شهرداري اطلاع رساني شود تا با كارشناسي هاي انجام شده،  اجراي موارد قابل اجرا  در دستور كار مديريت شهري قرار بگيرد.

يحيي پور؛ در ادامه از زحمات و تلاش هيئت مديره، خيرين و تمامي مددكاران به ويژه در ايام شيوع ويروس كرونا قدرداني كرد و گفت:

فعاليت تمامي اين عزيزان براي كمك به سالمندان و معلولان تاثير بسزايي در كاهش آسيب هاي اجتماعي و افزايش ضريب سلامت جامعه دارد و باعث افتخار است كه شهرداري كهريزك نيز سهم خود را درحد بضاعت خود ايفا كند.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان در رسالت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۷:۵۹ توسط:moragheb موضوع: