moragheb moragheb .

moragheb

هشدار درباره زنده ماندن ويروس كرونا در خانه بهبوديافتگان

محققان معتقدند مي‌توان با بررسي گرد و غبار، نحوه شيوع كوويد ۱۹ را در مراكزي مانند خانه سالمندان پيش بيني كرد.

شفاآنلاين>سلامت> به گفته محققان، كروناويروس مي تواند تا يك ماه در گرد و غبار منزل باقي بماند اما الزاما به معناي انتقال از طريق گرد و غبار نيست.

به گزارش شفاآنلاين: مطالعه محققان دانشگاه ايالتي اوهايو نشان مي‌دهد RNA ويروس، بخشي از ماده ژنتيكي درون ويروس، مي‌تواند تا يك ماه در گرد و غبار باقي بماند. با اين حال، اين يافته مي‌تواند گزينه ديگري براي نظارت بر شيوع كوويد ۱۹ در ساختمان‌هاي خاص، از جمله خانه‌هاي سالمندان، ادارات يا مدارس ارائه دهد.

«كارن دانميلر»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي‌گويد: «ما دريافتيم برخي از مواد ژنتيكي در هسته ويروس همچنان در گرد و غبار باقي مي‌مانند، اگرچه اين احتمال وجود دارد كه با گذشت زمان پاكت اطراف ويروس در گرد و غبار تجزيه شود. اين پاكت تاجي شكل كه حاوي ماده ويروس هستند، نقش مهمي در انتقال ويروس به انسان دارد.»

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان در ميدان خراسان

محققان معتقدند مي‌توان با بررسي گرد و غبار، نحوه شيوع كوويد ۱۹ را در مراكزي مانند خانه سالمندان پيش بيني كرد.

محققان در اين مطالعه، نمونه‌هاي گردوغبار از دو اتاق مربوط به افرادي كه آزمايش كوويد ۱۹ آنها مثبت اعلام شده بود، را از مخزن جاروبرقي جمع آوري كردند. همچنين گرد و غبار سطوح را هم آزمايش كردند.

محققان به وجود مواد ژنتيكي كروناويروس در ۹۷ درصد نمونه‌هاي گرد و غبار جاروبرقي و در ۵۵ درصد از گردوغبار سطوح پي بردند.

محققان بر اين باورند كه مواد ضد عفوني كننده پوشش بيروني اطراف ويروس را كه احتمالاً موجب انتقال بيماري مي‌شوند، از بين مي‌برد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۶:۰۵ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :