moragheb moragheb .

moragheb

۸ هزار و ۷۷۷ نفر در منطقه كاشان واكسن كرونا دريافت كردند

كاشان - ايرنا - معاون بهداشتي و سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: هشت هزار و ۷۷۷ دوز واكسن كرونا به اعضاي كادر بهداشت و درمان، بيماران خاص، سالمندان ساكن در خانه‌هاي سالمند، پاكبانان، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و افراد بالاي ۸۰ سال اين منطقه تزريق شد.

به گزارش ايرنا، مهدي دلاوري يكشنبه شب در گفت و گوي مجازي با خبرنگاران افزود: بر پايه آمار واكسيناسيون انجام شده در دانشگاه علوم پزشكي كاشان هفت هزار و ۳۴۸ واكسن در نوبت نخست و يكهزار و ۴۲۹ در نوبت دوم براي قشرهاي يادشده تزريق شد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان شرق تهران

وي ادامه داد: در نوبت نخست، سه هزار و ۹۷۶ و نوبت دوم يك‌هزار و هفت نفر از اعضاي كادر درمان عليه بيماري كوويد ۱۹ واكسينه شدند.

سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي كاشان با اشاره به تزريق ۸۶۷ دوز واكسن كرونا براي كادر بهداشت در نوبت نخست و ۱۴۲ دوز در نوبت دوم اظهار داشت: بيماران خاص نيز در نوبت نخست ۷۸۵ و نوبت دوم ۱۷۰ دوز واكسن دريافت كردند.

دلاوري با يادآوري تزريق ۳۴۹ دوز واكسن براي سالمندان ساكن در خانه‌هاي سالمند در نوبت نخست و ۱۱۰ دوز در نوبت دوم، اضافه كرد: ۸۸ دوز واكسن نيز براي پاكبانان در نوبت نخست تزريق شد.

وي خاطر نشان كرد: ۲۸ دوز واكسن در نوبت نخست به جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و  يك‌هزار و ۲۵۵ دوز واكسن در نوبت نخست به افراد بالاي ۸۰ سال تزريق شد.

به گزارش ايرنا، مرحله دوم واكسيناسيون گروه‌هاي تعيين شده از سوي ستاد ملي ملي مقابله با كرونا روز  هفتم ارديبهشت (سه‌شنبه) در سراسر كشور آغاز شد.

واكسيناسيون كرونا از روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در كشور آغاز شده است.

جمعيت نزديك به ۵۰۰ هزار نفري شهرستان‌هاي كاشان و آران و بيدگل، زير پوشش خدمات بهداشتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي كاشان قرار دارد.

وضعيت كرونايي كاشان و آران و بيدگل قرمز است.

شهرستان كاشان با جمعيت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ كيلومتري شمال اصفهان و شهرستان آران و بيدگل با بيش از ۱۰۳ هزار نفر جمعيت در حدود ۲۱۵ كيلومتري اصفهان قرار دارد.

بر پايه مصوبه‌هاي ستاد ملي مبارزه با كرونا مشاغل گروه‌هاي ۲ و ۳ و ۴ در وضعيت قرمز تا اطلاع ثانوي تعطيل مي‌شوند و رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي، فاصله اجتماعي و استفاده از ماسك با جديت بيشتري مورد پايش قرار خواهد گرفت.

همچنين خروج خودروهاي بومي از شهرستان‌هاي نارنجي و قرمز و ورود خودروهاي غيربومي به اين شهرستان‌ها ممنوع است.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۳:۲۶ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :