moragheb moragheb .

moragheb

مبتلايان به دلتا تا ۵ نفر را آلوده مي كنند/ مراقب كودكان و سالمندان باشيد

ايسنا/گيلان معاون درمان علوم پزشكي گيلان، علائم كروناي دلتا را بيشتر شبيه سرماخوردگي دانست و اضافه كرد: گلودرد، سردرد، آبريزش بيني و تب را جدي بگيريد.

دكتر انوش دهنادي مقدم در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه طي شبانه روز گذشته ۱۲۵ بيمار جديد كرونايي در استان گيلان بستري شدند، اظهار كرد: در حال حاضر ۵۴۰ بيمار كرونايي بستري در سطح بيمارستان هاي گيلان داريم و حال ۸۰ نفر وخيم است.

وي بيشترين افزايش مبتلايان به بيماري كرونا را در شهرستان هاي رشت، رودسر، لنگرود، لاهيجان، آستانه اشرفيه، انزلي و آستارا دانست و افزود: مهمترين عامل افزايش تعداد بستري ها از ۲۰۰ نفر به ۵۰۰ نفر طي دو هفته اخير مسافرت هاي زياد به گيلان است.

مقالات مشابه:آسايشگاه سالمندان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گيلان، با بيان اينكه متاسفانه شاهد عدم رعايت همگاني پروتكل هاي بهداشتي از سوي مردم هستيم، خاطرنشان كرد: ميزان رعايت پروتكل هاي بهداشتي در استان كمتر از ۵۰ درصد است.

دهنادي مقدم، با اشاره به ويژگي هاي كروناي جهش يافته دلتا، يادآور شد: در جهش دلتا هر فرد مبتلا در شرايط بدون ماسك به راحتي چهار تا پنج نفر را آلوده مي كند، در حالي كه كروناي معمولي دو تا دو و نيم نفر را آلوده مي كرد.

معاون علوم پزشكي گيلان با بيان اينكه خانواده ها بايد بسيار مراقب كودكان و سالمندان باشند، اضافه كرد: علائم كروناي دلتا را بيشتر شبيه سرماخوردگي است گلودرد، سردرد، آبريزش بيني و تب را جدي بگيريد.

وي پيشگيري را موثرترين راه مقابله با كرونا دانست و خاطرنشان كرد: مردم پروتكل هاي بهداشتي را با جديت و قاطعيت رعايت كنند و مسافرت نروند و به ويژه در شهرهاي مرزي مسافر نپذيرند؛ همچنين رعايت فاصله گذاري حداقل دو متر و استفاده از ماسك در همه مكان ها و خودداري از شركت در تجمعات ضروري است.

 

مقالات ديگر:گلفروشي شهرك غرب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۰۹:۲۷ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :