moragheb moragheb .

moragheb

افزايش دو برابري جمعيت سالمندان تا سال ۱۴۲۱

رئيس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان كشور با اشاره به اينكه در سال ۱۴۲۱ جمعيت سالمندان ايران دو برابر مي‌شود و در سال ۱۴۳۵ به يك سوم جمعيت كشور خواهد رسيد، گفت: نخستين برنامه عملياتي روشمند در حوزه سالمندي در سال ۱۴۰۲ پياده‌سازي مي‌شود.

شعار سال:حسام‌الدين علامه  بر تاكيد بر ضرورت پياده‌سازي علمي سند ملي سالمندي اظهار كرد: اين دبيرخانه از خرداد ماه همزمان با دريافت بودجه فرآيندهاي لازم و ضروري زيرساختي به منظور پياده‌سازي سند را آغاز كرده است و اميدواريم كه اولين برنامه عملياتي دستگاه‌ها مبتني بر برنامه راهبردي اقتصادي از سال ۱۴۰۲ امكان پياده‌سازي فراهم شود.

 مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان تهرانپارس

وي افزود: براي سال ۱۴۰۱ نيز دستگاه‌ها مي‌توانند برنامه‌هايي را  به صلاحديد و تدبير خود براساس برنامه و بودجه‌اي اولويت‌دار و در تعامل با سازمان برنامه و بودجه به صورت غير روشمند اجرا كنند.

وي با اشاره به شتاب سالمندي كم نظير ايران در جهان ادامه داد: پيش‌بيني اين است كه در سال ۱۴۲۱ جمعيت سالمند ايران دو برابر مي‌شود و در سال ۱۴۳۵، جمعيت سالمندي از ۳۳ درصد عبور مي‌كند و اين مساله توجه و تمركز جدي به حوزه سالمندي را جدي‌تر مي‌كند.

علامه در ادامه بر لزوم ايجاد زيرساخت خدمات داوطلبانه و در منزل براي سالمندان تاكيد كرد و افزود: طبق پيش‌بيني فقط پنج ميليون سالمند تنها در دو دهه آينده خواهيم داشت و با توجه به اينكه نگهداري اين افراد در بستر اجتماع و درون خانواده سخت خواهد شد به همين منظور ايجاد پوشش مستمري مناسب، بيمه تكميلي و مراقبت ميان مدت سالمندي ضرروتي انكارناپذير است و بايد در برنامه‌ها بستر و فرايند اجرايي اين مهم مورد توجه قرار گيرد.

مقالات ديگر:باشگاه ورزشي بانوان پونك


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۴:۴۲ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :