moragheb moragheb .

moragheb

سالمندان ايراني كه سينوفارم زدند بايد "بوستر" تزريق كنند

دكتر عليرضا ناجي رييس مركز ويروش شناسي دانشگاه شهيد بهشتي گفت:‌ درباره سينوفارم مطالعات نشان داده است كه سينوفارم در افرادي كه سن بالاي ۶۰ سال دارند، ممكن است عملكرد مناسبي نداشته باشد.

به گزارش اسپوتنيك به نقل از ايسنا، رييس مركز تحقيقات ويروس شناسي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي، درباره اما و اگرها در خصوص تاثيرگذاري واكسن‌هاي كرونا بر واريانت‌هاي مختلف اين ويروس توضيح داد.

مقالات بيشتر:مركز توانبخشي سالمندان

دكتر عليرضا ناجي درباره افراد بالاي ۶۰ سالي كه سينوفارم تزريق كرده‌اند، گفت: بايد اين مطالعه و برنامه‌ريزي از سوي وزارت بهداشت انجام شود و اگر نقصاني وجود دارد كه به نظر مي‌آيد وجود دارد، بايد به فكر دوزهاي بوستر يا يادآور براي اين گروه‌ها باشند . به هر حال هم كادر درمان و هم افرادي كه در سنين بالا بودند و واكسن را تزريق كرده‌اند، پنج تا شش ماه از واكسيناسيون‌شان گذشته و بر اين اساس بايد به فكر دوزهاي بوستر بود كه بر اساس مطالعاتي كه انجام مي‌شود، مي‌توان از اين اقدام جواب گرفت.

ناجي ادامه داد: بسته به نوع واكسن، دوز "بوستر" بين شش تا ۱۰ ماه بعد از واكسيناسيون مي‌تواند تزريق شود و معمولا توصيه بعد از شش ماه مي‌شود. به خصوص در گروه‌هاي سني بالا كه ريسك بالاتري دارند يا  كادر درمان كه برخورد بيشتري با بيماران دارند يا كساني كه بيماري‌هاي زمينه‌اي دارند، توصيه مي‌شود كه دوز بوستر برايشان تزريق شود. به عنوان مثال كشو انگلستان دارد بررسي مي‌كند تا در اوايل پاييز بالاي ۵۰ سال را واكسن بوستر بزند. در عين حال امارات هم اعلام كرده براي كسانيكه سينوفارم تزريق كرده، مي‌خواهد دوز بوستر فايزر را آغاز كند.

مقالات ديگر:گل فروشي شهرك غرب


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۷:۵۹ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :