moragheb moragheb .

moragheb

70 درصد مرگ‌وميرهاي كرونايي مربوط به سالمندان واكسينه‌نشده است

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران پويا، عليرضا رئيسي در نشست مشترك وزير بهداشت و فرمانده كل سپاه پاسداران با فرماندهان سپاه استاني و روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي اظهار داشت: در استان تهران 127 پايگاه تجميعي واكسيناسيون فعال است كه در اين پايگاه ها 822 ايستگاه تزريق واكسن وجود دارد كه بخش عمده‌اي از اين فعاليت ها با مشاركت بسيج در گام پنجم طرح شهيد سليماني كه از 17 فروردين ماه در كشور آغاز شده، در حال انجام است.

وي افزود: بر اساس هدف گذاري بايد تا پايان مهرماه توان واكسيناسيون در كشور را دو برابر كنيم. ديروز ركوردهاي تازه‌اي در تزريق روزانه واكسن كرونا در كشور ثبت شد البته هدف گذاري نهايي ما تزريق روزانه 1.6 ميليون تا دو ميليون دُز است تا با تسريع واكسيناسيون و تقويت تعداد پايگاه‌ها، شاهد حفظ حرمت مردم نيز باشيم.

مقالات بيشتر:پرستار سالمند

سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا خاطرنشان كرد: تعداد پايگاه هاي تجميعي واكسيناسيون در كشور بايد از 1008 مركز به حداقل 2000 مركز برسد و تعداد تيم هاي واكسيناتور نيز بايد دو برابر شود. اگر در دو شيفت در تمام پايگاه‌هاي واكسيناسيون، واكسن تزريق شود، مي‌توانيم به حداقل تزريق 1.6 ميليون دُز واكسن در كشور برسيم و با اين روند مي‌توان در طول يكماه به بيش از 45 ميليون نفر، واكسن تزريق كرد اگر چنين سرعتي در تزريق واكسن داشته باشيم، تا پايان مهرماه تمام دوزهاي اول تزريق مي‌شود و تا نيمه آبان ماه علاوه بر لگه گيري تزريق دُز اول مي توانيم دُز دوم را نيز تزريق كنيم.

  رئيسي گفت: خوشبختانه در حال حاضر 88 درصد از جمعيت بالاي 60 سال در ايران واكسن كرونا تزريق كرده‌اند اما 70 درصد از بستري‌ها و مرگ و مير بيماران مربوط به 12 درصدي است كه واكسن تزريق نكرده‌اند بنابراين از روساي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي مي‌خواهيم كه با استفاده از توان مراقبين سلامت و بهورزان، اين افراد را به تزريق واكسن كرونا ترغيب كنند چون در مرحله بعد و تا يكي دوماه آينده، استفاده از بسياري از خدمات منوط به داشتن كارت واكسن خواهد بود.

وي با بيان اينكه در كل كشور از پيك پنجم بيماري عبور كرده‌ايم، گفت: 21 استان كشور كاملا سير نزولي دارند،  8 استان از قله بيماري عبور كرده‌اند و در 3 استان نيز روند افزايشي بيماري، متوقف شده است. تا دو هفته آينده تعداد بستري‌هاي روزانه كه حدود سه هزار و 700 بيمار در روز است به كمتر از سه هزار مورد مي‌رسد و تا 4 هفته اينده به كف پيك مي‌رسيم.

رئيسي ادامه داد: در اين شرايط نياز به كمك بسيج داريم كه در فرصت 6 تا 8 هفته آينده كه در سير نزولي بيماري هستيم، حداكثر توان مان را براي ايمن سازي جامعه با واكسن كرونا به كار گيريم. پيش بيني مي‌شود پيك بعدي كرونا در كشور در آبان‌ماه باشد كه در صورت واكسيناسيون عمومي اگر حتي تعداد مبتلايان نيز افزايش داشته باشد اما ديگر  شاهد مرگ و مير بالاي بيماران نخواهيم بود. هدف اول ما از واكسيناسيون، كاهش مرگ و مير بيماران و هدف دوم ما، اجراي قرنطينه هوشمند است.

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت يادآور شد: امروز تفاهم نامه‌اي با سپاه پاسداران امضا مي كنيم كه در محورهاي افزايش پايگاه‌هاي تجميعي واكسيناسيون و نيروي انساني، تقويت امنيت، خدمات و لجستيك واكسيناسيون، همكاري‌ها تقويت خواهد شد.

 رئيسي خاطرنشان كرد: تعداد مراكز واكسيناسيون در سراسر كشور بايد دو برابر شود و سهم سازمان بسيج در اين افزايش را 500 پايگاه جديد در نظر گرفته‌ايم تا ازدحام مراجعان به مراكز واكسيناسيون كاهش يابد و ديگر شاهد صف واكسن نباشيم. در تهران بايد روزانه 320 هزار دُز واكسن كرونا تزريق كنيم. سهم پايگاه‌هاي واكسيناسيون دانشگاه علوم پزشكي تهران، 80 هزار دُز و دانشگاه علوم پزشكي ايران و شهيد بهشتي هر كدام 120 هزار دُز خواهد بود. تعداد پايگاه هاي واكسيناسيون دانشگاه علوم پزشكي تهران بايد از 36 به 57 مركز، دانشگاه علوم پزشكي ايران از 42 به 70 و دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي از 87 به 119 مركز برسد و به عبارت ديگر از 119 پايگاه موجود بايد به 214 پايگاه برسيم.

وي گفت: تعداد ايستگاه‌هاي تزريق واكسن در استان تهران بايد از 711 و به يك هزار و 280 ايستگاه برسد البته بر اساس تجارب ما در ماه‌هاي گذشته اگر در هر تيم واكسيناتور، 2 نفر ثبت كننده اطلاعات و يك نفر تزريق كننده واكسن باشند، سرعت واكسيناسيون 2.5 برابر افزايش پيدا مي كند.

وي افزود: كار نيروي ثبت كننده اطلاعات واكسيناسيون دشوار و تخصصي نيست و با 30 تا 60 دقيقه آموزش مي توان اين نيروها را آماده كرد‌. در تهران به 5 هزار و 120 نيروي ثبت كننده اطلاعات و دو هزار و 560 نيروي تزريق كننده واكسن نياز داريم تا تعداد واكسن تزريق شده روزانه در تهران به 320 هزار و ماهيانه به بيش از 10 ميليون دُز برسد.

سخنگوي ستاد ملي مقابله با كرونا تصريح كرد: در استان تهران 15.5 ميليون دُز واكسن در نوبت اول و دوم بايد تزريق شود كه اگر روزانه 320 هزار دُز واكسن تزريق كنيم، 40 روز آينده مي‌توانيم شاهد پايان واكسيناسيون جمعيت استان تهران باشيم.

مقالات ديگر:گل فروشي آنلاين


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۹:۳۳ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :