moragheb moragheb .

moragheb

مزرعه برنج آلوده در حاشيه شيراز قلع و قمع شد

مدير جهاد كشاورزي شهرستان شيراز با تاكيد بر اينكه چگونگي آبياري مزارع جنوب كلان شهر شيراز دائما توسط اين مديريت رصد مي شود، گفت: پس از تائيد آلودگي به فاضلاب در قسمتي از يك مزرعه برنج با اخذ دستور قضايي اين مزرعه قلع و قمع شد.

به گزارش خبرنگار ايانا در استان فارس، ذبيح الله سيروسي در حاشيه اجراي دستور قضايي مذكور تصريح كرد: مزرعه برنج مورد نظر در منطقه اقبال آباد روستاي كوشكك بخش مركزي شهرستان شيراز واقع است كه قسمتي از اين مزرعه 8400 متر مربعي با فاضلاب و قسمتي با آب سالم چاه كه مورد تائيد شبكه بهداشت و درمان است آبياري مي شد.

اين مقام مسئول با اشاره به اينكه با به كار گيري دو دستگاه ماشين آلات سنگين عمليات امحائ قسمت آلوده ي مزرعه موصوف صورت گرفت، اظهار كرد: با ورود شبكه بهداشت، دانشگاه علوم پزشكي و محيط زيست به اين موضوع و انجام بررسي هاي لازم ميزان و قسمت هاي آلوده محرز شد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان شرق تهران

وي با بيان اينكه برخورد با كشاورز متخلف در قالب گشت همپوشان صورت گرفت، ابراز كرد: آبياري مزارع  با  فاضلاب و آب هاي نامتعارف ممنوع است و براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامي هركسي كه سلامت مردم را تهديد كند براي آن در قانون جرم انگاري شده و با فرد خاطي برخورد مي شود.

سيروسي با تاكيد بر اينكه در برخورد با افراد متخلف هيچ گونه مماشاتي نخواهيم داشت و مزارع آلوده در هر مرحله اي از رشد كه باشند معدوم مي شوند، بيان كرد: من به كشاورزان عزيز جنوب و حريم كلان شهر شيراز توصيه مي كنم كه به شدت از آبياري مزارع توسط فاضلاب و آب هاي نا متعارف خودداري كنند.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان شيراز ضمن گلايه از چگونگي دفع فاضلاب در جنوب اين كلان شهر افزود: ما مي بينيم كه فاضلاب در جنوب شهر به كانال هاي كشاورزي رها مي شود؛ من به دستگاه هاي متولي توصيه مي كنم و خواهش مي كنم اين موضوع را مديريت و از رها سازي آن جلوگيري كنند.

او با اشاره به انتشار يك ويديو در فضاي مجازي در خصوص اين مزرعه آلوده اضافه كرد: عموم مردم در صورت مشاهده تخلف در اين زمينه مي توانند به جهاد كشاورزي، اداره محيط زيست و  شبكه بهداشت و  دانشگاه علوم پزشكي مراجعه كنند تا در قالب گشت همپوشان و اخذ دستور قضايي فورا اقدام لازم انجام شود.

معدوم سازي مزرعه برنج آلوده صبح امروز يكشنبه بيست و سوم مرداد ماه با حمايت نيروي انتظامي و تامين كامل امنيت در منطقه انجام شد.

مقالات ديگر:سالن زيبايي پرديس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۹:۰۸ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :