moragheb moragheb .

moragheb

برخي از مشاور‌ان خانواده عامل طلاق خانواده‌ها هستند!

معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: ارائه خدمات مشاوره صحيح به زوجين و خانواده‌ها مورد تأكيد است؛ چون گاهي اوقات برخي مشاوران عامل طلاق زوجين مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي خبرگزاري تسنيم؛ انسيه خزعلي، معاون رئيس جمهور در امور زنان و خانواده امروز در سومين نشست شوراي عالي صبر با اشاره به نقش خانواده در ترويج فرهنگ صلح و سازش و بخشش و رضايت گفت: بخش عمده‌اي از افزايش آمار طلاق در جامعه مربوط به نبود گذشت و بخشش است.

وي با اشاره به اجراي طرح مشاوره در پنج استان كه بيشترين آمار طلاق را دارد، ابراز اميدواري كرد با اجراي اين طرح آمار طلاق كاهش يابد.

خزعلي در ادامه گفت: اگر رفتار زوجين، والدين و فرزندان در خانواده اصلاح شود، قطعاً خانواده محل آرامش و سكون خواهد شد و از تنش‌ها و فشارهاي اجتماعي كاسته مي‌شود و بر اين اساس خانواده پيشگيري‌كننده آسيب‌هاي اجتماعي خواهد شد.

مقالات بيشتر:بهترين سراي سالمندان تهران

وي با بيان اينكه خانواده‌محوري در اولويت‌‌هاي چهارگانه در دولت سيزدهم قرار دارد، افزود: توجه و سرمايه‌گذاري براي خانواده اقدام زيربنايي است.

خزعلي در ادامه با اشاره به ارائه مشاوره‌ به خانواده‌ها گفت: در خانواده مسأله گذشت، ايثار و بخشش بسيار مهم است اما وقتي تنش‌ها به اوج مي‌رسد به دنبال ارائه مشاوره به افراد هستيم كه به نتيجه‌ مطلوب دست پيدا نمي‌كنيم.

معاون رئيس جمهور سپس با اشاره به ارائه خدمات مشاوره در چهار سال نخست زندگي زوجين افزود: قرار است با همكاري نهادهاي متولي در اين زمينه هم‌افزايي داشته باشيم. البته ارائه خدمات مشاوره صحيح مورد تأكيد است؛ چون گاهي اوقات برخي مشاوران عامل طلاق مي‌شوند بنابراين مشاوران بايد آموزش‌ديده و مجرب باشند و تحت نظارت و ارزيابي قرار بگيرند و اقدامات و فعاليت‌هاي اين مشاوران رصد شود.

خزعلي ادامه داد: برنامه‌اي داريم كه بر اساس آن قرار است زوجين بعد از ثبت ازدواج همانگونه كه به پزشك مراجعه مي‌كنند، ماهانه از خدمات مشاوره نيز بهره‌مند شوند تا قبل از اينكه مشكل به وجود آيد و تبديل به معضل و عاملي براي اختلاف شود، سبك زندگي و نوع رفتار خود را اصلاح كنند. در اين مشاوره‌ها بر مهارت‌هاي تاب‌آوري، تحمل، گذشت و بخشش آموزش‌ها و راهنمايي‌هاي مؤثري انجام مي‌شود و اين مهم با همكاري نهادهاي متولي و مسئول انجام خواهد شد.

وي همچنين با اظهار تأسف از بالا رفتن آمار طلاق در كشور گفت: طبق برنامه ششم توسعه قرار بود كه ميزان طلاق 20 درصد كاهش يابد؛ اما ميزان طلاق بر اساس يك تحليل آماري 4 درصد و بر اساس تحليل‌هاي مقايسه‌اي با ازدواج، 8 درصد افزايش يافته كه باعث تأسف است.

معاون رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بازديدهايي كه از زندان زنان و ديدار با زندانيان زن داشته است، گفت: بسياري از زنان زنداني مي‌گويند كه ايكاش از ابتدا به زندان نمي‌آمدند زيرا در زندان آسيب‌هاي زيادي متحمل مي‌شوند؛ بنابراين بايد در روزهاي نخست و در بدو ورود به زندان براي رهايي از بند زندانيان و صلح و سازش تلاش شود.

مقالات ديگر:شيشه بري يوسف آباد


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۲:۰۳ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :