moragheb moragheb .

moragheb

ربيعي: كمك بيشتري به مراكز خيريه و آسايشگاه‌هاي سالمندان مسيحي خواهيم كرد

سخنگوي دولت گفت: همه مراكز خيريه و آسايشگاه‌هاي سالمندان مسيحي از طريق سازمان بهزيستي يارانه و ديگر خدمات خود را دريافت مي‌كنند، اما با هماهنگي رئيس‌جمهور كمك‌هاي بيشتري نيز ارايه مي‌شود.

علي ربيعي سخنگوي دولت در جريان بازديد از مركز سالمندان مسيحي «چيلويان» در منطقه ۷ تهران كه به مناسبت ميلاد حضرت مسيح (ع) انجام شد، اظهار داشت: من در اين مركز كه كار خيريه و خدمات دهي به ارامنه تهران را به عهده دارد و به روش‌هاي مختلف از نظر معيشتي به افراد نيازمند كمك مي‌كند، حاضر شدم.

وي افزود: كشور ما از جهات مختلف بي‌نظير است. در شهرهايي چون تبريز، اروميه و اصفهان، خيابان‌هايي داريم كه ساكنان آن هموطنان مسيحي و ارامنه هستند. در خيابان‌هاي شهرهاي مختلف ايران كليسا، كنيسه و حتي مركز عبادت زرتشتيان داريم. شهرها و محله‌هاي ما سرشار از همزيستي اقوام و مذاهب است و در روزهاي سخت در ايران بزرگ، همه در كنار هم قرار گرفته‌ايم و خواهيم گرفت.

ربيعي با اشاره به ميلاد حضرت مسيح (ع) خاطرنشان كرد: الگوي در كنار هم بودن در چنين روزها و مناسبت‌هايي بيشتر تجلي پيدا مي‌كند، ما در عيدها و جشن‌هاي مختلف در كنار هم هستيم. در دنيايي كه با گزينه‌هاي جنگ، خشونت و افراطي‌گري مواجه هستيم، جهان به الگوي همزيستي كه ما داريم نياز دارد.

سخنگوي دولت با بيان اينكه مدارا، همزيستي و احترام به هم از خصوصيات و نقاط قوت جامعه ايراني است، اضافه كرد: همه اديان در ايران از شرايط برابر از نظر احترام برخوردارند.

ربيعي خاطر نشان كرد: ما براي كمك گرفتن از ظرفيت اجتماعي تشكل‌هاي ديني و خيريه‌ها و رفع بخشي از مشكلات معيشتي و اجتماعي، آنها را بايد قوي كنيم.

وي با اشاره به مركز سالمندان چيلويان، گفت: اين مركز، قبلاً مدرسه بوده و امروز به محل و آسايشگاهي براي نگهداري سالمندان تبديل شده است، بايد كمك كنيم كه مراكز خاص و بيشتري براي نگهداري از سالمندان ارامنه داشته باشيم.

ربيعي اظهار كرد: از طريق وزارت كشور، شهرداري‌ها و سازمان برنامه و بودجه كمك خواهيم كرد كه نيازمندي‌هاي مراكز خيريه ارامنه رفع شود، به خصوص مراكز نگهداري افراد سالمند هموطنان مسيحي كه عمدتاً از ارامنه هستند.

وي افزود: بيشتر مراكز و سازمان‌هاي خيريه ارامنه نيز مثل ديگر سازمان‌هاي خيريه از طريق سازمان بهزيستي يارانه‌ها و خدمات خود را دريافت مي‌كنند، ولي مركزي كه اكنون در آن هستيم هنوز نتوانسته كمك هزينه بگيرد. ما بايد براي بازسازي اين مركز، اقداماتي انجام دهيم.

سخنگوي دولت گفت: با مسئولان اين مجموعه مشورت مي‌كنيم و بررسي‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم تا پس از صحبت با رئيس‌جمهور كمك و مساعدت بيشتري انجام پذيرد.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در پيروزي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۰:۰۹ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :