moragheb moragheb .

moragheb

رسوايي فرماندار نيويورك به دنبال مرگ سالمندان

وزارت بهداشت اين ايالت روز پنجشنبه اعلام كرد كه اين آمار افزون بر چهار هزار تن بيشتر از شمار اعلام شده قبلي ساكنان خانه هاي سالمندان و آسايشگاه هاي اين ايالت است.

به گزارش جام نيوز به نقل از العالم، بسياري در نيويورك در پي جنجال بر سر عدم محاسبه تعداد جان باختگان كرونايي سالمند آسايشگاه هاي نيويورك، خواستار كناره گيري فرماندار نيويورك شدند.به گزارش تارنماي ديلي ميل، آندرو كومو فرماندار نيويورك دستور داده بود كه ساكنان خانه هاي سالمندان كه در بيمارستان جان خود را به علت ابتلا به بيماري كوويد-۱۹ از دست مي دهند، بدون محاسبه در آمار تلفات خانه هاي سالمندان، در آمار ايالتي به شمار آورده شود.وزارت بهداشت اين ايالت روز پنجشنبه اعلام كرد كه اين آمار افزون بر چهار هزار تن بيشتر از شمار اعلام شده قبلي ساكنان خانه هاي سالمندان و آسايشگاه هاي اين ايالت است.ديلي ميل مي افزايد: شمار واقعي تلفات آسايشگاه هاي سالمندان و معلولان به جاي ۸۵۰۰ نفر ۱۲ هزار و ۷۰۰ نفر است.يكي از علل عمده انتقادهاي گسترده، دستور ۲۵ مارس (۶ فروردين) كومو در باره الزام آسايشگاه ها به پذيرش بيماران كوويد –۱۹ است كه بعدا لغو شد.جمهوري خواهان در پي انتشار واكنش جنجالي كومو به مرگ هاي بيماران كرونايي در آسايشگاه ها، خواستار كناره گيري فرماندار دموكرات نيويورك شده اند. كومو در دفاع از دستور خود در باره اعلام آمار تلفات سالمندان در آسايشگاه ها، گفته بود به حساب آوردن مرگ بر اثر ابتلاء به كرونا در آسايشگاه يا بيمارستان، هيچ تفاوتي ايجاد نمي كند.

خانواده هايي كه بستگانشان را كه در آسايشگاه هاي نيويورك نگهداري مي شده اند، از دست داده اند، بلافاصله او را نفرت انگيز، بي عاطفه و بي اراده خوانده اند.

اين رسوايي از روز پنجشنبه شروع شد كه دادستان كل نيويورك اعلام كرد كه در آمار اين ايالت، تنها شمار بيماران كرونايي محاسبه شده كه در آسايشگاه ها از دنيا رفته اند و شمار تلفات ساكنان آسايشگاه ها كه در بيمارستان جان خود را از دست داده اند، به شمار آورده نشده است.

كومو در حالي كه تنها ۱۲ روز تا انتهاي دولت دونالد ترامپ باقي مانده بود، با اشاره به حملات ۱۷ دي ماه به ساختمان كنگره گفت كه رئيس جمهوري آمريكا بايد استعفا دهد وگرنه بايد استيضاح شود.

ايالت هاي ۵۰ گانه آمريكا همچنان قوانين مهار انتشار ويروس كرونا و مقررات محدودكننده را در دستور كار دارند و محدوديت هاي مختلف اجتماعي نيز همچنان در ايالت هاي اين كشور اجرا مي شود. در برخي ايالت ها اجتماع بيش از ۱۰ نفر در نقاط با خطر بالاي ابتلا ممنوع است.

اخيرا گزارش شد كه با ثبت مرگ‌ومير نزديك به ۸۰ هزار نفر به علت بيماري كوويد ۱۹ در ژانويه (دي) جاري، اين ماه به عنوان مرگبارترين ماه آمريكا شناخته شده است. طبق اطلاعات دانشگاه جانز هاپكينز تا روز سه شنبه هفته پيش، بيش از ۷۹ هزار نفر (در ماه ژانويه) در آمريكا به علت ويروس كرونا جان خود را از دست دادند كه اين آمار يك هزار مورد بيشتر از ماه دسامبر (آذر) است.

آمريكا همچنان بالاترين آمار ابتلا و مرگ و مير كرونايي در جهان را دارد. تاكنون بيش از ۲۶ ميليون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر آمريكا به كرونا مبتلا شده اند كه نزديك به ۴۴۸ هزار فوتي داشته است.

 

در حالي كه ورود شهروندان كشورهايي مانند انگليس، ايرلند، چين، منطقه شينگن اروپا، برزيل و آفريقاي جنوبي به خاك امريكا ممنوع شده، اما محدوديت هاي سفرهاي داخلي در آمريكا به شدت سفرهاي خارجي نيست. بسته بودن مرزهاي آمريكا بر روي پروازهاي اتحاديه اروپا و انگليس از ماه مارس (اسفند/فروردين) و از مبدا برزيل از ماه مه (ارديبهشت) برقرار شده و همچنان ادامه دارد.

جو بايدن رييس جمهوري آمريكا كه از زمان ورود به كارزار انتخابات رياست جمهوري، مهار همه‌گيري مهار كرونا را اولويت اول خود معرفي كرده از نخستين دقايق بدست گرفتن سكان زمامداري، حدود ۲۵ فرمان اجرايي را امضا كرد كه بيش از نيمي از آنها مربوط به مبارزه با كروناست.

به گزارش ايرنا، روند كنوني نشان مي دهد شمار جانباختگان كرونايي در آمريكا تا ۲۰ فوريه (۲ اسفند) به ۵۰۰ هزار نفر خواهد رسيد. تاكنون بيش از ۴۲۴ هزار نفر از مردم آمريكا در اثر ابتلا به اين ويروس جان خود را از دست داده اند.

بايدن مدعي است كه ۳۰۰ ميليون آمريكايي مي توانند تا ابتداي پاييز واكسينه شوند از يك جهت اين موضوع خوشبين كننده است اما همچنين تاكيد دارد كه به چه زمان طولاني نياز خواهد بود تا زندگي يا اقتصاد باز هم به روال عادي خود بازگردد.

در اين چارچوب، بايدن با پيشنهاد بسته نجات ۱.۹ تريليون دلاري تلاش هايي را براي جبران تاثيرات اقتصادي كرونا بكار بسته است اما اين پيشنهاد كه شامل پرداخت مستقيم ۱۴۰۰ دلار براي ميليون ها آمريكايي و ارتقاي حداقل دستمزد به ۱۵ دلار در ساعت است با آينده اي نامعلوم در كنگره مواجه است.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در تهران نو


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۳۳:۰۵ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :