moragheb moragheb .

moragheb

كادر درمان كرونا و افراد حاضر در خانه‌هاي سالمندان بوشهر واكسن كرونا زدند

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر گفت: كادر درماني و افرادي كه در بخش‌هاي كرونا قرار دارند و همه سالمندان حاضر در خانه سالمندان استان و كاركنان آن مراكز واكسن دريافت كرده‌اند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دكتر سعيد كشميري رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان بوشهر بيان كرد: ويروس كرونا از ما جدا نخواهد شد و در واقع بايد مانند ساير بيماري‌هاي ويروسي با آن زندگي كنيم، اما با ورود واكسن مي‌توان سطح ايمني جامعه را نسبت به اين بيماري افزايش داد كه درنتيجه آمار موارد ابتلا به اين بيماري كاهش پيدا خواهد كرد.

او افزود: تاكنون مقادير مشخصي واكسن كرونا به كشور واردشده است، بخش قابل‌توجه ديگري نيز خريداري‌شده كه بايد وارد كشور شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر با اشاره به پيشرفت‌هاي كشور در حوزه توليد واكسن كرونا ادامه داد: در اواخر بهار نيز واكسن داخلي با ظرفيت توليد بالا در دسترس قرار خواهد گرفت.

كشميري بابيان اولويت‌هاي كنوني دريافت واكسن در كشور، عنوان كرد: كادر درماني و افرادي كه در بخش‌هاي كرونا قرار دارند و ديگر افراد مانند پرستاران بخش‌ها پزشكان اورژانس و كاركنان مراكز ۱۶ ساعته كرونا واكسينه شده‌اند.

او گفت: همه سالمندان حاضر در خانه سالمندان استان و كاركنان آن مراكز هم واكسن دريافت كرده‌اند.

دبير ستاد مقابله با كرونا در استان بوشهر بيان كرد: اميدواريم تا پايان اين ماه واكسيناسيون همه كاركنان درمان، پزشكان بخش خصوصي، بيماران سرطاني، بيماران خاص و سالمندان با بيماري زمينه‌اي و بسيار مسن نيز انجام گيرد.

كشميري گفت: استان بوشهر به دليل همسايگي با استان خوزستان نيازمند افزايش تعداد واكسن براي كادر درماني است به همين دليل با رايزني‌هاي صورت گرفته با وزارت بهداشت علاوه بر سهميه عادي سهميه ويژه‌اي نيز براي استان بوشهر اختصاص يافت.

او با بيان اينكه شهرستان‌هاي بوشهر، ديلم، گناوه و كنگان در شرايط نارنجي كرونايي هستند، افزود: علاوه بر اجرايي شدن محدوديت‌ها در مناطق نارنجي، مسافرت به اين شهر‌ها نيز ممنوع است و از ورود افراد غيربومي به آن مناطق و خروج افراد بومي از آن‌ها جلوگيري مي‌شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر با اشاره به اينكه جان شهروندان در درجه اول اهميت قرار دارد، تاكيد كرد: به‌هيچ‌عنوان از محدوديت‌ها استقبال نمي‌كنيم، زيرا وضعيت اقتصادي جامعه را درك مي‌كنيم، اما اگر مردم دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت نكنند ما ناچار به اجراي محدوديت‌ها خواهيم شد.

مقالات بيشتر:قيمت آسايشگاه سالمندان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۶:۱۲ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :