moragheb moragheb .

moragheb

واكسيناسيون سالمندان شهرقدس در طرح «شهيد سليماني» / پلمب ۱۵ مركز متخلف در تعطيلات نوروزي

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان قدس بابيان اينكه در تعطيلات نوروزي و اجراي طرح سردار شهيد سليماني واكسيناسيون كاويد ۱۹ از خانه سالمندان انجام شد گفت: بيش از ۳۶۰۰ مركز تهيه و توزيع غذا و اماكن عمومي بازديد و پلمب و تعطيلي ۱۵ مركز متخلف در تعطيلات نوروزي صادر شد

واكسيناسيون سالمندان  شهرقدس در طرح «شهيد سليماني» / پلمب ۱۵ مركز متخلف در تعطيلات نوروزي

حسين ميرشريفي مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار كرد: در راستاي اجراي طرح شهيد سليماني در ايام نوروز، كارشناسان با اجراي گشت‌هاي نظارتي در قالب برنامه سلامت نوروزي و كنترل وضعيت رعايت موازين و پروتكل‌هاي بهداشتي براي مقابله با كوويد ۱۹ بازديدهاي نظارتي مختلفي انجام دادند كه مي‌توان به جايگاه‌هاي عرضه سوخت و داروخانه‌هاي سطح شهر و پايانه مسافربري اشاره كرد.

وي گفت: طي اين بازديدها ميزان رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در شركت‌هاي مسافربري ۸۵ درصد و در جايگاه عرضه سوخت ۷۰ درصد گزارش شد.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اشاره به اينكه در پنجمين روز تعطيلات نوروز بيش از ۱۵۵ بازديد انجام شد، ادامه داد: نظارت بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي، پايانه‌هاي مسافربرهاي، جايگاه‌هاي عرضه سوخت، نمونه برداري ميكروبي آب و كلرسنجي، نظارت بر نحوه دفن اجساد فوتي ناشي از كرونا و صدور ٢٢ مورد اخطاريه بهداشتي تنها بخشي از اقدامات كارشناسان بهداشت محيط اين شبكه طي يك روز بوده است.

ميرشريفي بااشاره به انجام نظارت بر درمانگاه‌هاي عمومي و دندانپزشكي و حدود ٣٠ كارگاه از جمله كشاورزي، پمپ بنزين، بانك‌ها و پليس +۱۰، خاطر نشان كرد: كنترل حضور مسؤول فني، بررسي موجودي شيرخشك رژيمي و انسولين، فاكتور اقلام و تجهيزات حفاظت فردي از جمله موارد مورد توجه در بازديد از داروخانه‌ها بود.

وي انجام نمونه‌گيري كوويد ۱۹ از درب منزل بيمار و واكسيناسيون كوويد ۱۹ از خانه سالمندان توسط كارشناسان شبكه بهداشت و درمان را بخشي ديگر در اجراي طرح سردار شهيد سليماني نام برد و افزود: بازرسي كارشناسان واحد نظارت بر موادغذايي شبكه بهداشت و درمان از كارخانه‌هاي لبني و واحدهاي توليد خامه قنادي و بررسي نحوه رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در ايام تعطيلات نوروز انجام گرفت.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان قدس عنوان كرد: آموزش در زمينه پيشگيري از بيماري كرونا و اهداء ۶۰۰ ماسك بهداشتي و پمفلت آموزشي به حدود ۳۰ كارگر ساختماني اتباع بخشي ديگر از خدمات بهداشتي كارشناسان شبكه بهداشت و درمان شهرستان قدس در اين طرح بود.

ميرشريفي تصريح كرد: بازديد از ۳۶۷۱ مركز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي، صدور ۴۹۱ اخطاريه بهداشتي و پلمب و تعطيلي ۱۵ مركز و اماكن مختلف در تعطيلات نوروزي انجام شد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان افسريه


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۰:۵۲ توسط:moragheb موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :