moragheb moragheb .

moragheb

دولت نروژ پرونده مرگ ۲۳ سالمندي را كه واكسن كرونا زده بودند بررسي مي‌كند

پرسش: آژانس دارويي نروژ گزارش داده است كه متخصصان اين كشور در حال بررسي پرونده فوت ۲۳ نفر از سالمنداني هستند كه كه واكسن كروناي فايزر را تزريق كرده‌ بودند.

هنوز گزارشي درباره اين كه مرگ اين افراد ناشي از تزريق واكسن بوده يا دلايل ديگري داشته منتشر نشده، ولي آژانس دارويي نروژ تاكيد كرده است كه عوارض جانبي تزريق واكسن كرونا ممكن است به «جدي‌تر شدن سير بيماري» در برخي سالمندان شود.

اين آژانس اعلام كرده است كه متخصصان در حال بررسي پرونده تك‌تك اين افراد كه در خانه‌هاي سالمندان ساكن بوده‌اند، هستند.

نروژ جزو اولين كشورهايي بود كه واكسيناسيون گروه‌هاي پرخطر از جمله خانه‌هاي سالمندان در اسلو، پايتخت اين كشور، را با استفاده از واكسن فايزر شروع كرد، ولي دولت اعلام كرده است كه زدن واكسن كرونا براي مردم نروژ اجباري نخواهد بود.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در منطقه4


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۲:۱۸ توسط:moragheb موضوع:

بابانوئل، عامل انتقال كرونا و مرگ بيماران در يك خانه سالمندان

پس از بازديد بابانوئل مبتلا به ويروس كرونا از يك خانه سالمندان در بلژيك، تعداد قربانيان اين موسسه رو به افزايش است.

به گزارش اسپوتنيك، پس از بازديد بابانوئل آلوده به ويروس كرونا از يك خانه سالمندان در شهر مول بلژيك، تعداد جان باختگان در اين موسسه به 23 نفر افزايش يافت.

زنگ هشدار پس از به صدا در آمد، فردي كه نقش بابانوئل را بازي مي كرد، چند روز پس از تعطيلات، نتيجه تست كروناي او مثبت اعلام شد و مشخص شد كه در اين مراسم اقدامات احتياطي صورت نگرفته و همه از ماسك استفاده نكرده اند و فاصله اجتماعي با بيماران رعايت نشده است. گفته مي شود كه دليل چنين عفونت عظيمي تهويه نامناسب اتاق بوده است.

شايان ذكر است كه در 27 دسامبر، واكسيناسيون عليه ويروس كرونا در اروپا و در كشورهاي آلمان، فرانسه، اسپانيا، اتريش، بلغارستان، جمهوري چك، اسپانيا و ايتاليا آغاز شد. در مرحله اول، اين واكسيناسيون براي حداقل پنج هزار نفر و گروه هاي پر خطر برنامه ريزي شده است. همچنين اشاره شده كه واكسيناسيون سراسري تا فصل بهار آغاز خواهد شد.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در نظام آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۱:۴۲ توسط:moragheb موضوع:

اهداي ۲ كاميون اقلام بهداشتي از سوي بانك ملت به آسايشگاه كهريزك البرز

به گزارش پايگاه 598، روابط عمومي بانك ملت، اين اقلام  بهداشتي شامل دستكش، ماسك، گان پزشكي و محلول ضدعفوني كننده دست و سطوح با ارزشي بالغ بر دو ميليارد ريال براساس دستور دكتر بيگدلي مديرعامل و با حضور علي اكبر صابريان مدير امور اداره كل دفتر مديريت و روابط عمومي اين بانك در محل موسسه خيريه كهريزك استان البرز به مسوولان اين موسسه اهدا شد.

صابريان در اين جلسه با اشاره به اقدامات بانك ملت در راستاي ايفاي مسووليت هاي اجتماعي، خدمات دهي به سالمندان، معلولان و بيماران را افتخاري براي اين بانك خواند و تاكيد كرد: بي ترديد خير و بركت اين اقدامات خير، شامل حال تمامي كاركنان بانك ملت خواهد شد.

وي اعلام كرد كه بانك ملت تا آنجا كه در توان دارد در كمك به موسسات خيريه و دستگيري از نيازمندان، كوتاهي نخواهد كرد و به اين موضوع به عنوان يك مسووليت شرعي و انساني نگاه مي كند.

صابريان همچنين از مجموعه هاي نگهداري معلولان ذهني حركتي، سالمندان و بيماران ام اس آسايشگاه كهريزك بازديد و براي آنان سلامتي و شفاي عاجل آرزو كرد.

بازديد از پروژه شقايق آسايشگاه كهريزك استان البرز كه طبقه نخست آن با حمايت مالي بانك ملت در حال ساخت و تجهيز است، بخش ديگري از برنامه هاي مدير امور اداره كل دفتر مديريت و روابط عمومي بانك ملت بود.

بر اساس اين گزارش، بانك ملت پيش از اين نيز در راستاي ايفاي مسووليت هاي اجتماعي و با دستور دكتر بيگدلي مديرعامل بانك به منظور پيشگيري از شيوع كرونا، نسبت به اهداي كمك هاي نقدي براي تهيه اقلام دارويي براي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي، خريد دستگاه ونتيلاتور براي دانشگاه علوم پزشكي تهران، خريد دستگاه پي سي آر براي دانشگاه علوم پزشكي اردبيل و مشاركت در تهيه تجهيزات مورد نياز بيماستان هاجر به مبلغ ۱۱ ميليارد ريال اقدام كرده است.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان دردشت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۳۸ توسط:moragheb موضوع:

ربيعي: كمك بيشتري به مراكز خيريه و آسايشگاه‌هاي سالمندان مسيحي خواهيم كرد

سخنگوي دولت گفت: همه مراكز خيريه و آسايشگاه‌هاي سالمندان مسيحي از طريق سازمان بهزيستي يارانه و ديگر خدمات خود را دريافت مي‌كنند، اما با هماهنگي رئيس‌جمهور كمك‌هاي بيشتري نيز ارايه مي‌شود.

علي ربيعي سخنگوي دولت در جريان بازديد از مركز سالمندان مسيحي «چيلويان» در منطقه ۷ تهران كه به مناسبت ميلاد حضرت مسيح (ع) انجام شد، اظهار داشت: من در اين مركز كه كار خيريه و خدمات دهي به ارامنه تهران را به عهده دارد و به روش‌هاي مختلف از نظر معيشتي به افراد نيازمند كمك مي‌كند، حاضر شدم.

وي افزود: كشور ما از جهات مختلف بي‌نظير است. در شهرهايي چون تبريز، اروميه و اصفهان، خيابان‌هايي داريم كه ساكنان آن هموطنان مسيحي و ارامنه هستند. در خيابان‌هاي شهرهاي مختلف ايران كليسا، كنيسه و حتي مركز عبادت زرتشتيان داريم. شهرها و محله‌هاي ما سرشار از همزيستي اقوام و مذاهب است و در روزهاي سخت در ايران بزرگ، همه در كنار هم قرار گرفته‌ايم و خواهيم گرفت.

ربيعي با اشاره به ميلاد حضرت مسيح (ع) خاطرنشان كرد: الگوي در كنار هم بودن در چنين روزها و مناسبت‌هايي بيشتر تجلي پيدا مي‌كند، ما در عيدها و جشن‌هاي مختلف در كنار هم هستيم. در دنيايي كه با گزينه‌هاي جنگ، خشونت و افراطي‌گري مواجه هستيم، جهان به الگوي همزيستي كه ما داريم نياز دارد.

سخنگوي دولت با بيان اينكه مدارا، همزيستي و احترام به هم از خصوصيات و نقاط قوت جامعه ايراني است، اضافه كرد: همه اديان در ايران از شرايط برابر از نظر احترام برخوردارند.

ربيعي خاطر نشان كرد: ما براي كمك گرفتن از ظرفيت اجتماعي تشكل‌هاي ديني و خيريه‌ها و رفع بخشي از مشكلات معيشتي و اجتماعي، آنها را بايد قوي كنيم.

وي با اشاره به مركز سالمندان چيلويان، گفت: اين مركز، قبلاً مدرسه بوده و امروز به محل و آسايشگاهي براي نگهداري سالمندان تبديل شده است، بايد كمك كنيم كه مراكز خاص و بيشتري براي نگهداري از سالمندان ارامنه داشته باشيم.

ربيعي اظهار كرد: از طريق وزارت كشور، شهرداري‌ها و سازمان برنامه و بودجه كمك خواهيم كرد كه نيازمندي‌هاي مراكز خيريه ارامنه رفع شود، به خصوص مراكز نگهداري افراد سالمند هموطنان مسيحي كه عمدتاً از ارامنه هستند.

وي افزود: بيشتر مراكز و سازمان‌هاي خيريه ارامنه نيز مثل ديگر سازمان‌هاي خيريه از طريق سازمان بهزيستي يارانه‌ها و خدمات خود را دريافت مي‌كنند، ولي مركزي كه اكنون در آن هستيم هنوز نتوانسته كمك هزينه بگيرد. ما بايد براي بازسازي اين مركز، اقداماتي انجام دهيم.

سخنگوي دولت گفت: با مسئولان اين مجموعه مشورت مي‌كنيم و بررسي‌هاي لازم را انجام مي‌دهيم تا پس از صحبت با رئيس‌جمهور كمك و مساعدت بيشتري انجام پذيرد.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در پيروزي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۸:۲۰:۰۹ توسط:moragheb موضوع:

توصيه هاي ضد كرونايي وزارت بهداشت براي سالمندان

به گزارش خبرگزاري موج، سيما سادات لاري گفت: سالمندان آسيب‌پذيرترين گروه جامعه در برابر ابتلا به بيماري كوويد-۱۹ هستند. بنابراين توصيه ما به مردم اين است كه با حوصله روش‌هاي پيشگيري از ابتلا به كوويد-۱۹ را به سالمندان آموزش دهيد و مراقب رعايت صحيح توصيه‌هاي بهداشتي در اين افراد باشيد.

سخنگوي وزارت بهداشت افزود: خريد دارو و وسايل مورد نياز سالمندان را به ساير افراد خانواده واگذار كرده و سعي كنيد تا حد امكان سالمندان از خانه خارج نشوند و تحت هيچ شرايطي به مكان‌هاي پر ازدحام بُرده نشوند و به هيچ وجه از وسايل حمل و نقل عمومي براي افراد سالمند استفاده نشود.

لاري گفت: ضروري است كه از هرگونه پذيرش مهمان و رفتن به مهماني براي حفظ سلامت اعضاي سالمند خودداري شود و تلاش كنيم كه از روش‌هاي مجازي براي ديدار با آنها استفاده كنيم. همچنين توصيه مي‌شود كه سالمندان هنگام اقامه نماز از مهر، سجاده، چادر و تسبيح شخصي استفاده كنند.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان نيروي هوائي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۰:۴۷ توسط:moragheb موضوع: