moragheb moragheb .

moragheb

افزون بر ۴۲ درصد ساكنان مراكز بهزيستي واكسن كرونا دريافت كردند

به گزارش خبرنگار ايرنا، مصطفي سراج روز شنبه در فايل صوتي با ارائه آخرين اطلاعات و آمار واكسيناسيون مراكز بهزيستي تا روز گذشته جمعه ۲۴ ارديبهشت ماه، افزود: كل واكسيناسيون انجام شده مراكز سالمندان اعم از افراد مقيم و پرسنل مراكز سالمندان تا روز جمعه ۲۴ ارديبهشت ماه، ۱۶ هزار و ۸۴۱ نفر

به گزارش خبرنگار ايرنا، مصطفي سراج روز شنبه در فايل صوتي با ارائه آخرين اطلاعات و آمار واكسيناسيون مراكز بهزيستي تا روز گذشته جمعه ۲۴ ارديبهشت ماه، افزود: كل واكسيناسيون انجام شده مراكز سالمندان اعم از افراد مقيم و پرسنل مراكز سالمندان تا روز جمعه ۲۴ ارديبهشت ماه، ۱۶ هزار و ۸۴۱ نفر يعني ۸۰ درصد افراد مقيم و پرسنل مراكز سالمندان واكسن دريافت كردند.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان تهران

وي خاطرنشان كرد: واكسيناسيون ساير گروه ها اعم از افراد داراي معلوليت و افراد داراي اختلالات روان، ۱۳ هزار و ۵۴۰ نفر يعني ۲۷ درصد افراد مقيم و پرسنل اينگونه مراكز واكسن دريافت كردند.

مديركل توانبخشي مراقبتي سازمان بهزيستي كشور تصريح كرد: در مقايسه تطبيقي استان ها، بيشترين واكسيناسيون انجام شده، به ترتيب مربوط به استان مازندران با ۷۴.۳ درصد، استان يزد ۷۲.۵ درصد، استان لرستان ۶۲.۸ درصد و استان اردبيل ۶۲ درصد است.

سراج يادآور شد: كمترين ميزان واكسيناسيون انجام شده به ترتيب مربوط به استان قم ۱۳ درصد، استان خراسان جنوبي ۱۴.۵ درصد، استان زنجان ۱۶.۵ درصد و استان گلستان ۱۷ درصد اختصاص دارد. همچنين چهار استان خراسان جنوبي، سيستان و بلوچستان، قم و كرمانشاه نيز هنوز واكسيناسيون مرحله دوم شروع نكردند.

وي اضافه كرد: هفته‌اي كه پشت‌سر گذاشتيم به‌طورميانگين روزانه رشد واكسيناسيون ۲.۴ درصد در مراكز را شاهد بوديم كه نشان‌دهنده اين مساله است كه فرآيند واكسيناسيون نسبت به هفته‌هاي گذشته سرعت بيشتري پيدا كرده است چون هفته‌هاي قبل ميانگين روزانه رشد يك درصد را داشته است اما اكنون به ۲.۴ درصد رسيده و اميدواريم اين سرعت باز هم بيشتر شود و ظرف روزها و هفته‌هاي آتي، تمام افراد مقيم مراكز شبانه‌روزي و پرسنل واجدشرايط دريافت واكسن، اين واكسن را دريافت كنند.

ويروس كرونا با دست آلوده يا عطسه، سرفه و حتي قطرات تنفسي از طريق دهان، بيني و چشم به افراد منتقل مي‌شود. تنگي نفس، خستگي و بدن درد، اختلال در بويايي و چشايي و مشكلات گوارشي از جمله علائم بيماري كوويد ۱۹ است.

بيش از ۸۰ درصد مبتلايان به ويروس نيز دچار بيماري خفيف مي‌شوند.

جهش ويروس كرونا در انگلستان، هندوستان و آفريقا كه موجب افزايش سرايت، بيماري‌زايي و مرگ و مير آن شده، نگراني‌هاي جديدي را در جهان به وجود آورده است.

منبع:نصيرنيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۴۸:۴۰ توسط:moragheb موضوع:

۸ هزار و ۷۷۷ نفر در منطقه كاشان واكسن كرونا دريافت كردند

كاشان - ايرنا - معاون بهداشتي و سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي كاشان گفت: هشت هزار و ۷۷۷ دوز واكسن كرونا به اعضاي كادر بهداشت و درمان، بيماران خاص، سالمندان ساكن در خانه‌هاي سالمند، پاكبانان، جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و افراد بالاي ۸۰ سال اين منطقه تزريق شد.

به گزارش ايرنا، مهدي دلاوري يكشنبه شب در گفت و گوي مجازي با خبرنگاران افزود: بر پايه آمار واكسيناسيون انجام شده در دانشگاه علوم پزشكي كاشان هفت هزار و ۳۴۸ واكسن در نوبت نخست و يكهزار و ۴۲۹ در نوبت دوم براي قشرهاي يادشده تزريق شد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان شرق تهران

وي ادامه داد: در نوبت نخست، سه هزار و ۹۷۶ و نوبت دوم يك‌هزار و هفت نفر از اعضاي كادر درمان عليه بيماري كوويد ۱۹ واكسينه شدند.

سخنگوي دانشگاه علوم پزشكي كاشان با اشاره به تزريق ۸۶۷ دوز واكسن كرونا براي كادر بهداشت در نوبت نخست و ۱۴۲ دوز در نوبت دوم اظهار داشت: بيماران خاص نيز در نوبت نخست ۷۸۵ و نوبت دوم ۱۷۰ دوز واكسن دريافت كردند.

دلاوري با يادآوري تزريق ۳۴۹ دوز واكسن براي سالمندان ساكن در خانه‌هاي سالمند در نوبت نخست و ۱۱۰ دوز در نوبت دوم، اضافه كرد: ۸۸ دوز واكسن نيز براي پاكبانان در نوبت نخست تزريق شد.

وي خاطر نشان كرد: ۲۸ دوز واكسن در نوبت نخست به جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد و  يك‌هزار و ۲۵۵ دوز واكسن در نوبت نخست به افراد بالاي ۸۰ سال تزريق شد.

به گزارش ايرنا، مرحله دوم واكسيناسيون گروه‌هاي تعيين شده از سوي ستاد ملي ملي مقابله با كرونا روز  هفتم ارديبهشت (سه‌شنبه) در سراسر كشور آغاز شد.

واكسيناسيون كرونا از روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ در كشور آغاز شده است.

جمعيت نزديك به ۵۰۰ هزار نفري شهرستان‌هاي كاشان و آران و بيدگل، زير پوشش خدمات بهداشتي و درماني دانشگاه علوم پزشكي كاشان قرار دارد.

وضعيت كرونايي كاشان و آران و بيدگل قرمز است.

شهرستان كاشان با جمعيت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ كيلومتري شمال اصفهان و شهرستان آران و بيدگل با بيش از ۱۰۳ هزار نفر جمعيت در حدود ۲۱۵ كيلومتري اصفهان قرار دارد.

بر پايه مصوبه‌هاي ستاد ملي مبارزه با كرونا مشاغل گروه‌هاي ۲ و ۳ و ۴ در وضعيت قرمز تا اطلاع ثانوي تعطيل مي‌شوند و رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي، فاصله اجتماعي و استفاده از ماسك با جديت بيشتري مورد پايش قرار خواهد گرفت.

همچنين خروج خودروهاي بومي از شهرستان‌هاي نارنجي و قرمز و ورود خودروهاي غيربومي به اين شهرستان‌ها ممنوع است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۳:۲۶ توسط:moragheb موضوع:

هشدار درباره زنده ماندن ويروس كرونا در خانه بهبوديافتگان

محققان معتقدند مي‌توان با بررسي گرد و غبار، نحوه شيوع كوويد ۱۹ را در مراكزي مانند خانه سالمندان پيش بيني كرد.

شفاآنلاين>سلامت> به گفته محققان، كروناويروس مي تواند تا يك ماه در گرد و غبار منزل باقي بماند اما الزاما به معناي انتقال از طريق گرد و غبار نيست.

به گزارش شفاآنلاين: مطالعه محققان دانشگاه ايالتي اوهايو نشان مي‌دهد RNA ويروس، بخشي از ماده ژنتيكي درون ويروس، مي‌تواند تا يك ماه در گرد و غبار باقي بماند. با اين حال، اين يافته مي‌تواند گزينه ديگري براي نظارت بر شيوع كوويد ۱۹ در ساختمان‌هاي خاص، از جمله خانه‌هاي سالمندان، ادارات يا مدارس ارائه دهد.

«كارن دانميلر»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي‌گويد: «ما دريافتيم برخي از مواد ژنتيكي در هسته ويروس همچنان در گرد و غبار باقي مي‌مانند، اگرچه اين احتمال وجود دارد كه با گذشت زمان پاكت اطراف ويروس در گرد و غبار تجزيه شود. اين پاكت تاجي شكل كه حاوي ماده ويروس هستند، نقش مهمي در انتقال ويروس به انسان دارد.»

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان در ميدان خراسان

محققان معتقدند مي‌توان با بررسي گرد و غبار، نحوه شيوع كوويد ۱۹ را در مراكزي مانند خانه سالمندان پيش بيني كرد.

محققان در اين مطالعه، نمونه‌هاي گردوغبار از دو اتاق مربوط به افرادي كه آزمايش كوويد ۱۹ آنها مثبت اعلام شده بود، را از مخزن جاروبرقي جمع آوري كردند. همچنين گرد و غبار سطوح را هم آزمايش كردند.

محققان به وجود مواد ژنتيكي كروناويروس در ۹۷ درصد نمونه‌هاي گرد و غبار جاروبرقي و در ۵۵ درصد از گردوغبار سطوح پي بردند.

محققان بر اين باورند كه مواد ضد عفوني كننده پوشش بيروني اطراف ويروس را كه احتمالاً موجب انتقال بيماري مي‌شوند، از بين مي‌برد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۶:۰۵ توسط:moragheb موضوع:

واكسيناسيون سالمندان شهرقدس در طرح «شهيد سليماني» / پلمب ۱۵ مركز متخلف در تعطيلات نوروزي

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان قدس بابيان اينكه در تعطيلات نوروزي و اجراي طرح سردار شهيد سليماني واكسيناسيون كاويد ۱۹ از خانه سالمندان انجام شد گفت: بيش از ۳۶۰۰ مركز تهيه و توزيع غذا و اماكن عمومي بازديد و پلمب و تعطيلي ۱۵ مركز متخلف در تعطيلات نوروزي صادر شد

واكسيناسيون سالمندان  شهرقدس در طرح «شهيد سليماني» / پلمب ۱۵ مركز متخلف در تعطيلات نوروزي

حسين ميرشريفي مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرقدس اظهار كرد: در راستاي اجراي طرح شهيد سليماني در ايام نوروز، كارشناسان با اجراي گشت‌هاي نظارتي در قالب برنامه سلامت نوروزي و كنترل وضعيت رعايت موازين و پروتكل‌هاي بهداشتي براي مقابله با كوويد ۱۹ بازديدهاي نظارتي مختلفي انجام دادند كه مي‌توان به جايگاه‌هاي عرضه سوخت و داروخانه‌هاي سطح شهر و پايانه مسافربري اشاره كرد.

وي گفت: طي اين بازديدها ميزان رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در شركت‌هاي مسافربري ۸۵ درصد و در جايگاه عرضه سوخت ۷۰ درصد گزارش شد.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان قدس با اشاره به اينكه در پنجمين روز تعطيلات نوروز بيش از ۱۵۵ بازديد انجام شد، ادامه داد: نظارت بر مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي، پايانه‌هاي مسافربرهاي، جايگاه‌هاي عرضه سوخت، نمونه برداري ميكروبي آب و كلرسنجي، نظارت بر نحوه دفن اجساد فوتي ناشي از كرونا و صدور ٢٢ مورد اخطاريه بهداشتي تنها بخشي از اقدامات كارشناسان بهداشت محيط اين شبكه طي يك روز بوده است.

ميرشريفي بااشاره به انجام نظارت بر درمانگاه‌هاي عمومي و دندانپزشكي و حدود ٣٠ كارگاه از جمله كشاورزي، پمپ بنزين، بانك‌ها و پليس +۱۰، خاطر نشان كرد: كنترل حضور مسؤول فني، بررسي موجودي شيرخشك رژيمي و انسولين، فاكتور اقلام و تجهيزات حفاظت فردي از جمله موارد مورد توجه در بازديد از داروخانه‌ها بود.

وي انجام نمونه‌گيري كوويد ۱۹ از درب منزل بيمار و واكسيناسيون كوويد ۱۹ از خانه سالمندان توسط كارشناسان شبكه بهداشت و درمان را بخشي ديگر در اجراي طرح سردار شهيد سليماني نام برد و افزود: بازرسي كارشناسان واحد نظارت بر موادغذايي شبكه بهداشت و درمان از كارخانه‌هاي لبني و واحدهاي توليد خامه قنادي و بررسي نحوه رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي در ايام تعطيلات نوروز انجام گرفت.

مدير شبكه بهداشت و درمان شهرستان قدس عنوان كرد: آموزش در زمينه پيشگيري از بيماري كرونا و اهداء ۶۰۰ ماسك بهداشتي و پمفلت آموزشي به حدود ۳۰ كارگر ساختماني اتباع بخشي ديگر از خدمات بهداشتي كارشناسان شبكه بهداشت و درمان شهرستان قدس در اين طرح بود.

ميرشريفي تصريح كرد: بازديد از ۳۶۷۱ مركز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي، صدور ۴۹۱ اخطاريه بهداشتي و پلمب و تعطيلي ۱۵ مركز و اماكن مختلف در تعطيلات نوروزي انجام شد.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان افسريه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۰:۵۲ توسط:moragheb موضوع:

كادر درمان كرونا و افراد حاضر در خانه‌هاي سالمندان بوشهر واكسن كرونا زدند

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر گفت: كادر درماني و افرادي كه در بخش‌هاي كرونا قرار دارند و همه سالمندان حاضر در خانه سالمندان استان و كاركنان آن مراكز واكسن دريافت كرده‌اند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دكتر سعيد كشميري رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان بوشهر بيان كرد: ويروس كرونا از ما جدا نخواهد شد و در واقع بايد مانند ساير بيماري‌هاي ويروسي با آن زندگي كنيم، اما با ورود واكسن مي‌توان سطح ايمني جامعه را نسبت به اين بيماري افزايش داد كه درنتيجه آمار موارد ابتلا به اين بيماري كاهش پيدا خواهد كرد.

او افزود: تاكنون مقادير مشخصي واكسن كرونا به كشور واردشده است، بخش قابل‌توجه ديگري نيز خريداري‌شده كه بايد وارد كشور شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر با اشاره به پيشرفت‌هاي كشور در حوزه توليد واكسن كرونا ادامه داد: در اواخر بهار نيز واكسن داخلي با ظرفيت توليد بالا در دسترس قرار خواهد گرفت.

كشميري بابيان اولويت‌هاي كنوني دريافت واكسن در كشور، عنوان كرد: كادر درماني و افرادي كه در بخش‌هاي كرونا قرار دارند و ديگر افراد مانند پرستاران بخش‌ها پزشكان اورژانس و كاركنان مراكز ۱۶ ساعته كرونا واكسينه شده‌اند.

او گفت: همه سالمندان حاضر در خانه سالمندان استان و كاركنان آن مراكز هم واكسن دريافت كرده‌اند.

دبير ستاد مقابله با كرونا در استان بوشهر بيان كرد: اميدواريم تا پايان اين ماه واكسيناسيون همه كاركنان درمان، پزشكان بخش خصوصي، بيماران سرطاني، بيماران خاص و سالمندان با بيماري زمينه‌اي و بسيار مسن نيز انجام گيرد.

كشميري گفت: استان بوشهر به دليل همسايگي با استان خوزستان نيازمند افزايش تعداد واكسن براي كادر درماني است به همين دليل با رايزني‌هاي صورت گرفته با وزارت بهداشت علاوه بر سهميه عادي سهميه ويژه‌اي نيز براي استان بوشهر اختصاص يافت.

او با بيان اينكه شهرستان‌هاي بوشهر، ديلم، گناوه و كنگان در شرايط نارنجي كرونايي هستند، افزود: علاوه بر اجرايي شدن محدوديت‌ها در مناطق نارنجي، مسافرت به اين شهر‌ها نيز ممنوع است و از ورود افراد غيربومي به آن مناطق و خروج افراد بومي از آن‌ها جلوگيري مي‌شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر با اشاره به اينكه جان شهروندان در درجه اول اهميت قرار دارد، تاكيد كرد: به‌هيچ‌عنوان از محدوديت‌ها استقبال نمي‌كنيم، زيرا وضعيت اقتصادي جامعه را درك مي‌كنيم، اما اگر مردم دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت نكنند ما ناچار به اجراي محدوديت‌ها خواهيم شد.

مقالات بيشتر:قيمت آسايشگاه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۶:۱۲ توسط:moragheb موضوع:

كادر درمان كرونا و افراد حاضر در خانه‌هاي سالمندان بوشهر واكسن كرونا زدند

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر گفت: كادر درماني و افرادي كه در بخش‌هاي كرونا قرار دارند و همه سالمندان حاضر در خانه سالمندان استان و كاركنان آن مراكز واكسن دريافت كرده‌اند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دكتر سعيد كشميري رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان بوشهر بيان كرد: ويروس كرونا از ما جدا نخواهد شد و در واقع بايد مانند ساير بيماري‌هاي ويروسي با آن زندگي كنيم، اما با ورود واكسن مي‌توان سطح ايمني جامعه را نسبت به اين بيماري افزايش داد كه درنتيجه آمار موارد ابتلا به اين بيماري كاهش پيدا خواهد كرد.

او افزود: تاكنون مقادير مشخصي واكسن كرونا به كشور واردشده است، بخش قابل‌توجه ديگري نيز خريداري‌شده كه بايد وارد كشور شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر با اشاره به پيشرفت‌هاي كشور در حوزه توليد واكسن كرونا ادامه داد: در اواخر بهار نيز واكسن داخلي با ظرفيت توليد بالا در دسترس قرار خواهد گرفت.

كشميري بابيان اولويت‌هاي كنوني دريافت واكسن در كشور، عنوان كرد: كادر درماني و افرادي كه در بخش‌هاي كرونا قرار دارند و ديگر افراد مانند پرستاران بخش‌ها پزشكان اورژانس و كاركنان مراكز ۱۶ ساعته كرونا واكسينه شده‌اند.

او گفت: همه سالمندان حاضر در خانه سالمندان استان و كاركنان آن مراكز هم واكسن دريافت كرده‌اند.

دبير ستاد مقابله با كرونا در استان بوشهر بيان كرد: اميدواريم تا پايان اين ماه واكسيناسيون همه كاركنان درمان، پزشكان بخش خصوصي، بيماران سرطاني، بيماران خاص و سالمندان با بيماري زمينه‌اي و بسيار مسن نيز انجام گيرد.

كشميري گفت: استان بوشهر به دليل همسايگي با استان خوزستان نيازمند افزايش تعداد واكسن براي كادر درماني است به همين دليل با رايزني‌هاي صورت گرفته با وزارت بهداشت علاوه بر سهميه عادي سهميه ويژه‌اي نيز براي استان بوشهر اختصاص يافت.

او با بيان اينكه شهرستان‌هاي بوشهر، ديلم، گناوه و كنگان در شرايط نارنجي كرونايي هستند، افزود: علاوه بر اجرايي شدن محدوديت‌ها در مناطق نارنجي، مسافرت به اين شهر‌ها نيز ممنوع است و از ورود افراد غيربومي به آن مناطق و خروج افراد بومي از آن‌ها جلوگيري مي‌شود.

رئيس دانشگاه علوم پزشكي بوشهر با اشاره به اينكه جان شهروندان در درجه اول اهميت قرار دارد، تاكيد كرد: به‌هيچ‌عنوان از محدوديت‌ها استقبال نمي‌كنيم، زيرا وضعيت اقتصادي جامعه را درك مي‌كنيم، اما اگر مردم دستورالعمل‌هاي بهداشتي را رعايت نكنند ما ناچار به اجراي محدوديت‌ها خواهيم شد.

مقالات بيشتر:قيمت آسايشگاه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۶:۵۲ توسط:moragheb موضوع:

تمجيد رئيس جمهور از اقدامات انجام شده در مراكز سالمندان و معلولان در مقابله با كرونا

 رئيس جمهور در جلسه ستاد مبارزه با كرونا كه صبح شنبه ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۹ برگزار شد، از اقدامات انجام شده در مراكز سالمندان و معلولان در مقابله با ابتلا به كرونا تمجيد كرد.

به گزارش بازاركار به نقل از سازمان بهزيستي كشور، حسن روحاني در بخشي از سخنان خود عملكرد مراكز نگهداري سالمندان را بسيار تحسين برانگيز خواند و گفت: در برخي از كشورها سالمندان را رها كردند و گفتند اگر اينها مردند هم مهم نيست، ما بايد به دنبال جوانان برويم. به هيچ‌وجه چنين موضوعي در مخيله كسي در ايران نيامد و اين مراكز با همه وجود از سالمندان و معلولين مراقبت كردند و سالمندان در واكسن جزو گروه‌هاي مقدم هستند و واكسيناسيون نسبت به اينها انجام مي‌گيرد. 

وي تصريح كرد: فرهنگ بلند ايراني عظمت مردم و تكريمي كه اينها نسبت به پدران و سالمندان خود كردند بسيار ارزشمند و مهم بود.

رييس جمهوري خاطرنشان كرد:  ما با ياري يكديگر اين يكسال و چند هفته را گذرانديم و بايد از تجربياتمان براي سال آينده استفاده كنيم و كاري كنيم كه در سال آينده مردم با شرايط بهتر و خطرات كمتري سال را بگذرانند تا روزي كه ما از اين ويروس  به‌طور كامل در امان بمانيم و يك ايمني جمعي مطمئن در سراسر كشور به وجود بيايد.

مقالات بيشتر:بهترين آسايشگاه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۴۳:۳۳ توسط:moragheb موضوع:

سالمندان داراي بيماري خاص و زمينه‌اي كي واكسن دريافت مي كنند؟

تدبير24» دكتر محمد احمديان اظهار كرد: زمان دقيق واكسيناسيون كروناي گروه‌هاي هدف مردمي هنوز مشخص نشده، اما اولين گروه هدف پس از كادر بهداشت و درمان، سالمندان داراي بيماري خاص و زمينه‌اي هستند.

وي افزود: با توجه به اينكه سالمندان داراي بيماري خاص و زمينه‌اي به عنوان دومين گروه هدف دريافت‌كننده واكسن كرونا مشخص شده‌اند بر همين اساس ضمن شناسايي آنان، اطلاعات آنها تجميع و در سيستم مركز بهداشت ثبت شده است.

مدير سلامت جمعيت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه ما آمادگي كامل براي تزريق واكسن به تمامي گروه‌هاي هدف را داريم ،خاطرنشان كرد: تزريق واكسن كرونا به گروه‌هاي هدف طبق جدول زمان‌بندي شده انجام مي‌شود و از مردم مي‌خواهيم ، مراجعه مستقيم به اين مراكز جهت دريافت واكسن نداشته باشند.

وي تأكيد كرد: شايان ذكر است كه اين واكسن كاملاً رايگان بوده و براي دريافت‌كنندگان آن هيچ هزينه‌اي ندارد.

مقالات بيشتر:بهترين آسايشگاه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۵۰:۳۶ توسط:moragheb موضوع:

آغاز واكسيناسيون سالمندان و جانبازان در آسايشگاه‌ها

فاز دوم واكسيناسيون براي مقابله با بيماري كرونا در كشور آغاز شد. روز پنجشنبه همزمان با روز ميلاد حضرت علي(ع) و روز پدر با حضورسعيد نمكي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي و وحيد قبادي دانا رئيس سازمان بهزيستي، سالمندان كهريزك به‌عنوان يكي ديگر از گروه‌هاي آسيب پذيرو پرخطر كشور در مقابل بيماري كرونا واكسينه شدند.

به گزارش شفاآنلاين: به‌گفته وزير بهداشت، از روز گذشته تزريق واكسن به ۲۰ هزار سالمند و معلول به‌صورت رايگان آغاز شده و اميد است تا پايان شهريورماه ۱۴۰۰، بيشتر گروه‌هاي هدف واكسينه شوند. همچنين تزريق واكسن به گروه‌هاي پرخطر هيچ هزينه‌اي براي افراد نخواهد داشت.

آسايشگاه سالمندان كهريزك به‌عنوان بزرگترين مركز نگهداري سالمندان كشور در يك سال اخير براي حفاظت از جان سالمندان در مقابل بيماري كرونا با مشكلات بسياري مواجه بود به طوري كه پيش از اين محمدرضا صوفي‌نژاد مديرآسايشگاه كهريزك از ابتلاي چند سالمند با وجود رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي در اين مركز خبر داده و گفته بود: حدود يك هزار و ۴۰۰ سالمند در اين مركز مستقر هستند كه براي حفاظت از جان آنها ملاقات‌ها حذف شده و حتي از حضور خيرين در مركز جلوگيري مي‌شود.

علاوه بر استفاده مناسب از مواد ضدعفوني‌كننده و لباس‌ها و ماسك‌هاي مناسب حتي از تردد بين بخش‌هاي مختلف مركز جلوگيري مي‌شود. نيروها به‌صورت شيفتي و 14 روزه در مركز حضور مي‌يابند تا بتوانيم از همه‌گيري بيماري در ميان افراد حاضر در آسايشگاه پيشگيري كنيم.

حالا اما با تزريق اين واكسن قدمي بزرگ درحفاظت از جان سالمندان كهريزك برداشته شده است. به‌گفته وحيد قبادي دانا رئيس سازمان بهزيستي كشور، از ۱۴ هزار سالمندي كه در مراكز شبانه‌روزي تحت نظارت نگهداري مي‌شوند، با وجود رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي و تلاش‌هاي صورت گرفته ۳ هزار و ۱۷۶ نفر به كرونا مبتلا شدند. از اين تعداد ۲هزار و ۲۲۵ نفر كاملاً بهبود يافتند و ۵۰۶ نفر تحت درمان هستند. ۳۷۵ نفر هم با وجود همه اقدامات درماني انجام شده، جان خود را از دست دادند. در حقيقت در يك سال اخير كه همه دنيا با مشكلات ناشي از اين بيماري دست به گريبانند تقريباً ۲۲ درصد از كساني كه در مراكز سالمندان كشور نگهداري مي‌شوند به اين بيماري مبتلا و۲.۶ درصد از اين افراد فوت شدند.

به طور كلي در مجموع از ۷ هزار نفري كه در مراكز نگهداري سالمندان و معلولين به كرونا مبتلا شده‌اند، ۶ هزار نفر بهبود يافتند و ۷۰۰ نفر تحت درمان هستند. همچنين در مراكز شبانه‌روزي بهزيستي اعم از سالمندان، معلولان و فرزندان بي‌سرپرست و بدسرپرست در مجموع طي يك سال گذشته ۴۵۲ نفر به‌دليل ابتلا به كرونا ويروس جان خود را از دست داده‌اند. به‌روايت آمار درصد ابتلا در اين مراكز ۱۴ درصد و فوت ۸ دهم درصد بوده است. اقداماتي نظير تزريق رايگان واكسن آنفلوانزا در مهر و آبان‌ سال‌جاري براي ۸۰ هزار مددجو و پرسنل مراكز شبانه‌روزي در كنار رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي عامل اصلي كنترل بيماري و كاهش تعداد مبتلايان به كرونا به شمار مي‌آيد.

اما تزريق واكسن مي‌تواند سالمندان و گروه آسيب‌پذير حاضر در اين مراكز را بيش از پيش در برابر اين بيماري و عوارض ناشي از آن محافظت كند. از اين‌رو به نظر مي‌رسد اختصاص سهميه ۲۰ هزار تايي واكسن كرونا به مراكز بهزيستي در سراسر كشور در بخش اول كه به ترتيب به سالمندان، بيماران رواني مزمن، معلولان ذهني و جسمي-حركتي مقيم در مراكز شبانه‌روزي تزريق خواهد شد يكي از اقدامات مهم، مؤثر و حياتي براي اين گروه آسيب‌پذير خواهد بود. روزنامه ايران

مقالات بيشتر:خانه سالمندان در فلكه اول تهران پارس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۱ توسط:moragheb موضوع:

مردان بيش از زنان در معرض ابتلا به كوويد۱۹ و عوارض آن هستند

محسن شتي روز سه شنبه در گفت ‌وگو با خبرنگار سلامت ايرنا درباره ابتلاي مردان به ويروس كرونا به نسبت زنان افزود: اگر همه افراد و به خصوص مردان در ساعت فعاليت در خارج از منزل، فاصله فيزيكي را رعايت نكرده يا ماسك مناسب نداشته باشند يا در فضاهاي سربسته بدون تهويه حاضر باشند، ممكن است به ويروس كرونا مبتلا شوند.

وي ادامه داد: در صورت ابتلاي فرد به نوع كم علامت يا بدون علامت اين بيماري، فرد به عنوان حلقه انتقال ويروس كرونا از بيرون منزل به داخل نقش بازي مي‌كند و اعضاي خانواده و فرزندان را به خطر خواهند انداخت. زيرا افراد در خانه‌ها بدون ماسك و فاصله گذاري در كنار هم حضور پيدا مي‌كنند. در اين صورت، اعضاي خانواده اين فرد حتي بدون تخطي در رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، در معرض خطر ابتلا به بيماري كوويد ۱۹ قرار مي‌گيرند.

رييس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي بيان كرد: همچنين در چنين شرايطي سالمنداني كه با خانواده‌ها زندگي مي‌كنند بيشتر از ساير اعضاي خانواده در معرض خطر قرار مي‌گيرند. بايد توجه كرد كه سالمندان بيشتر از ساير گروه‌هاي سني در معرض خطر ابتلا و عواقب ناشي از كرونا قرار دارند.

بروز افسردگي در سالمندان در دوران كرونا

شتي گفت: در سال جاري سالمندان بيشتر از هر زمان ديگري در معرض استرس‌هاي رواني قرار داشته‌اند. به طور مثال ۶۰ تا ۷۰ درصد سالمندان در دو سه ماه نخست آغاز همه گيري به دليل نگراني از ابتلا به اين بيماري، اصلا از منازل خود خارج نشده‌اند.

وي ادامه داد: يكي از مشكلات جهاني در دوران كرونا، افزايش خطر اضطراب و افسردگي به ويژه در گروه سني سالمندان است. زيرا اين افراد بيشتر از سايرين  در منازل مانده و تحرك بدني آنها كمتر شده است. اين تغييرات در كنار نگراني از ابتلا به بيماري و عوارض و عواقب وخيم آن وضعيت روحي رواني آنها را در وضعيت نامناسبي قرار داده است. همچنين كاهش روابط اجتماعي و كاهش شديد ديد و بازديدهاي خانوادگي و سركشي فرزندان و دوستان و آشنايان مي‌تواند منجر به افزايش احتمال بروز افسردگي در سالمندان ‌شود.

ارتباط مستمر مجازي با سالمندان را حفظ كنيد

رييس اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت بيان كرد: بارها توصيه شده كه اگر نمي‌توانيم به دليل رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي مثل قبل دورهمي‌هاي خانوادگي با سالمندان خانواده داشته باشيم، لازم است ارتباط مستمر به صورت تصويري يا تلفني يا مجازي حتما وجود داشته باشد.

وي اظهار كرد: همچنين بايد مراقب باشيم محدوديت رفت و آمد و بسته بودن مطب‌ها كه عمدتا در ماه‌هاي اول شيوع كرونا اتفاق افتاد، منجر به كاهش مراقبت‌ها و از كنترل خارج شدن بيماري‌هاي زمينه‌اي سالمندان ما نشود.

از زمان شيوع ويروس كرونا در كشور(ابتداي اسفند سال 98) تاكنون يك ميليون و ۵۸۲ هزار و ۲۷۵ نفر به طور قطعي به ويروس كرونا مبتلا شده و ۵۹ هزار و ۵۷۲ از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

مقالات بيشتر:آسايشگاه سالمندان در محله گرگان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۰۲:۵۰ توسط:moragheb موضوع: